Frofor fårrr folke ikke larm ?

Såe som udverskiftern suifer forstyrrendrnede det er,m er pise langt lang ord men jeg,

Min anbo ha dermed "eREt sil atlarmte fra kkl 07-19sige hum

Men jeg kan po ingendecidiederedere beviserere, hvis jegop teger hør musike er joikke et bevis på at at er 2negået et bestemt sted.

Poitiet et har også såige væet her og der erroligt nu, så fålet migf sig nænsten pindlkigt over et opvertrlte CORforfudet
'
Ja jeg ved ikke hvad jeg selv skal mene oms ådanne stedet, for jeg har selv vlret ung jo, men vil dog tog ike de der hårdestoffer som koranian og methamiefratin'

Og som set altdig er så får de ligde er på  gorolige o gike have stofferl gå gå det nok fiVi rraak mpske jask Fanielsks og røg Heash som det værste?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige igen i morgen. Så tror jeg vi taler samme sprog. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja, eller slå stavekontrollen til. Vi har jo set tidligere at du godt ka! Du er dygtig og kan godt, bare du husker dine piller...

Haha sorry: sådan som jeg selv læser mig selv, sådan lidt løst oversat ;

Jeg var arrig på min ene nabo, fordi hun borede huller med slagboremaskine hele dagen. Altså hvor mange huller skal man bruge? Kan sagtens tolerere at man lige skal have 4 huller til at sætte en hylde op eller lign, men det var bare time efter time.

Jeg tror ikke lige hun tænkte på at på den anden side af væggen så gør slaget at hele væggen kommer til at virke som EN stor højtaler-membran, med en konstant og altoverdøvende brummelyd, selv med hovedtelefoner på og på max lyd, kunne jeg ikke høre musik, eller streame TV, og faktisk høre det.

Til sidst fik jeg nok, efter hun var startet klokken 8 om morgenen og nu var den 17 om eftermiddagen. Der er mig bekendt ikke planlagt nogle større renoveringer som nyt badeværelse eller lign, for det fik alle sidste år. Så ved ikke hvad hun skulle med alle disse huller.

Min ovenstående stavning viser vist at jeg forsøgte at drikke mig i søvn fra larmen - med tvivlsom resultat !

Men jeg fik da fat i madammen og skældte hende ud over larmen, hvortil hun bare koldt svarede "Se i din lejekontrakt, man må godt larme indtil kl 19".

Og det er meget muligt man godt "må det", men altså, derfor kan an jo godt tage hensyn til andre mennesker der bor i ens nærhed alligevel ?

Jeg husker fx for ca 4 år siden da jeg flyttede ind, så var jeg lidt usikker på hvor "lydtæt" her var. Så som en test satte jeg musik på, og skruede  gradvist op indtil nogen brokkede sig. Bare for at få en idé om hvor meget støj jeg kan tillade mig uden at genere andre. Også fx om sexlyde kan komme gennem væggene gg..

og hun var sjovt nok den første der brokkede sig. Så syns hun er lige lovligt meget fremme i skoene, når hun selv kan brokke sig over et TV som spiller musik, når hun selv sætter en slagboremaskine og hammer i væggen 9 timer i træk.

Jeg tror ikke engang hun forstod, at som nyindflyttet, vidste jeg ikke hvor lydisoleret der var - eller ikke var, det kan jo variere meget, men så fik jeg da en retningslinie på hvor meget støj ville genere mine naboer.

Så det var faktisk kun for at forstyrre hende mindst muligt. Hvis jeg skal høre høj musik eller film så har jeg et fremragende sæt høretelefoner som ikke generer nogen. Og sex har jeg i videst muligst omfang der hvor kvinden bor, i al fald hvis hun er "skriger".

Og ja jeg tilkaldte politiet for at få det stoppet, men da de endelig kom frem - det kan jo let tage et par timer i dagens Danmark, så var det allerede stoppet, så de gik bare igen med uforettet sag.

Mine anden nabo - jeg bor "midtfor" på en sal så jeg har en på hverside. Han er dog ikke meget bedre. Hende her er normalt stille og rolig ellers, man kan kun lige høre når hun smækker med døren når hun kommer eller går.

Men den anden, jeg ved ikke helt om han har et job, men han kan godt finde på at sætte Technomusik på kl 7 om morgenen, altså HØJT, og så forlade sit hjem, til set om eftermiddagen - og det er en lang playliste han har med lortemusik. Dette KAN jeg dog overdøve med min egen musik, som ringe i vandet.

Men det med slagboremaskiner, hvis det ikke bare er få huller til en hylde fx, så synes jeg man bør varsko sin nabo et par uger i forvejen, så man fx har mulighed for slet ikke at være hjemme den pågældende dag. Hvis man ikke har nogen venner, så flytte midlertidigt i et telt i en nærliggende skov, og grille pølser eller noget, alt andet er bedre en lyden af en slagboremaskine igennem en væg i mange timer !

Håber det blev lidt mere forståeligt nu ! ;)

Er du ikke på visse områder lidt sart? Selvfølgelig må man bore med slagboremaskine i et rimeligt tidsrum. At du forventer en advisering 14 dage i forvejen, for slet ikke at tale om at ringe efter politiet, er skudt helt over målet.

fase
Flyt, flyt rigtig langt ud. Tænk sig, hvis din nabo er igang med slagmejsel og erved at tage fliser eller en hel væg ned? du ku også få dig et arbejde i dagtimerne. Så slipper du.

Annonce
Hehe.

Jo måske er jeg bare "sart?

Men så har i nok ikke prøvet at hele væggen vibrerer mens man ligger med tømmer mænd - ikke bare for et par huller men i 9 timer i træk, jeg fik bare nok og så rødt.

Jeg har ikke noget telt PT, det efterlod jeg på en eller anden festival, men hvis hun nu havde advaret om det, kunne jeg have købt mig et telt og arrangeret en campingtur i netop den weekend hvor hun åbenbart skulle bore 300 huller eller hvor mange man nu kan bore på 9 timer.

De vækkede også mine babyer som var utrøstelige.

Jeg går selv meget op i støj, eller anutstøj kan man sige - fx ikke smække med døren, og ikke spille høj musik, eller have en forsamling der taler højlydt, og andet som kan støje.

Ved godt at hvis jeg boede fx midt i København så ville politisirener eller ablulandeditto være hverdagslyde, men det er det altså ikke herude på landet.

Min trivsel er "forstyrret" og somme tider også med den anden nabo.

Ved godt nogle vil sige "så flyt dog ud på landet, på et nedlagt landbrug eller lign", men :

1: De findes ikke
2; det er forfalenendtlort fx på Lolland
3 jeg har ikke et transportmiddel, så skal stadig kunne komme til tog, bus, og have en daglivare b utik i gå-afstand-
og 4, de fleste af den slags udlejere er private udlejere som typisk har har teenagere som er flyttet hjemmefra, og så har afspærret en del af boligen til en ny lejer.  Den slags forhold duer bare SLET ikke.

Bare et eksempel: jeg var lejer på en tidligere landbrugsejendom, udover det tog mig 2 timer at gå til købmanden, så var der også andre besværligtheder?

Fx måtte jeg ikke ryge indendørs.Jeg måtte ikke have besøg af mere end 1 person, og denne måtte ikke være en person jeg havde sex med.

Iøvrigt var der problemer med skrald, fordi jeg delte skraldecontainer med den anden husstand, så med tiden hobede der bare skrald op, fordi jeg ikke kunne komme af med det.

Til sidst flyttede jeg bare, jeg pakkede lige en taske med mit tøj og min computer i min kuffert, men lod alt andet stå. Så må de sgu selv rydde op.

Og nej jeg har ikke fået nogen efterregning, for de aner ikke hvor jeg flyttede hen, og dermed hvor en regning i så fald skulle sendes til.
Iøvrigt så er størrearbejder ,i almene boligblokke - som her - altså så får man et varsel om støj ved større nok støjende arbejder,

Som en slagmejsel fx.

Men politiet kom faktisk - ja 2 timer senere, men der var de jo gået til ro, så de kunne ikke se noget galt, burde nok have optaget det på telefonen til dem, om ikke andet så de kunne banke på og bede dem om ikke at stjøje så meget at andre mennesker ikke kan være i deres lejlighed.

Men ja måske er jeg bare sart, det er trods et "moderne" betonbyggeri fra 70 erne, og ikke fra 20 og 30erne som mange steder i KBh med "psapvægge, de virker ret solide - hvilket borestøjen jo bevidner, der skal en ornlig fætter til og ikke en billlig en fra Jem og Fisk-

PS det er ikke alle som lige har et sommerhus eller en søster man kan midliertidigt flytte hjem til en weekend eller en uge eller lign jo.
Nu du selv nævner dine sexvaner, så var det da en win win situation hvis du var blevet varslet kan jeg godt se. , Så kunne du nyde denne beskæftigelse på en anden adresse medens nabokonen muntrer sig med slagmejsel.  
Der kan forekomme fantasi og ironi i dette indlæg.
Det var så mit sidste gode råd i denne tråd. Det er trods alt et  LDS forum. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis