Trække strøm til træskur

Hej

Jeg har et træskur i min have, som jeg gerne vil have strøm i, så jeg kan få en stikkontakt samt et par lamper.
Den nærmeste stikkontakt sidder i garagen, der ligger et par meter fra skure.
Kan jeg tilslutte et installationskabel fra stikkontakten i min garagen, igennem soklen og ned i jorden ind til skuret og derfra sætte en stikkontakt op og tilslutte til dette kabel?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det kan du. Kablet skal forbindes direkte til (bagsiden af) din stikkontakt og beskyttes ved gulv/jord så det ikke bliver beskadiget. I jord skal der anvendes afdækningsplade eller markeringsbånd.

Søren O
Regler for nedgravning af kabler enten skal det i rør og så er der ikke nogen krav til dybde, imellem 35 og 70 cm dybde så skal kablet dækkes af et dækbånd ved dybder på mere end 70 cm kan man nøjes med et markeringsbånd. Men som Søren skriver så skal kablet beskyttes ned mor jord med F.eks med en dækskinne.  
Alletiders. Så er det jo bare om at gå i gang. Hvilken type stikkontakt vil i anbefale at jeg installerer i skuret? Det skal være med 1 stik samt en afbryder til en lampe.
Jeg kan personligt godt lide berker w.1 serien den er lidt billigere end lk’s opus74 og i min optik pænere at se på, men det skal siges at det er et schuko,stik ,vil du ikke have det så køb opus74, hold dig væk fra de billige stilig afbrydere man kan købe i Harald skrald.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis