Biomax pille fyr 16 eller 30.. Optænding problemer..

Hej alle
Håber i kan hjælpe mig... Jeg kan ikke få mit pillefyr igang. Det når at brænde ud inden det kommer rigtigt igang. Det bliver bare ved med at forvarme og så melder optændingsfejl. Og røg temperatur kommer ikke om 35 grader

Indstillingerne er:
Kombifyring: ja
Kedeltemperatur: 55 c
Brændsel: 5 (jeg har sat det op i håbet om at det ville fylde op var på 3.4)
Røg temperatur minimum: 55
Røg temperatur max: 340
Startbrændsel: 45
Pause brændsel 15s
Pause luft 10 %
Renblæstid 15 s
Ren blæs interval 45m
Pause stop nej
Pause stop 3c
Pause stat 10c

Aner ikke hvad jeg skal gøre...

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har det været kørt tør for piller
Ja der var nogen piller der havde sat sig fast.. og så rensede jeg det da jeg havde muligheden og jeg kan ikke få det igang...
så skal du tvangskøre sneglen til der kommer piller jævnt ind
problemer er sikkert at sneglen ikke er fyldt
Jeg har startet fyret op måske 100gange idag efter optændingsfejl, så tænker sneglen er fyldt... 
hvis du er sikker på det , er det nok blæser eller en føler du skal kikke efter
Annonce
det kan også være glødetænderen
Det kan være fotocellen, der enten er færdig eller snavset. Men din kedeltemperatur er ikke ok. Du skriver 55˚ du skal over 64-65 i denne tid og ved normale temp minimum 60˚

Prøv at sætte min røgtemp ned. Og start det op med en tændblok. Ellers ser det fornuftigt ud.

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Hej Fjaus.

Jeg har haft præcis samme problem med mit Woody Scotte pillefyr.

Mit forslag til dig, fordi jeg har måtte lære det på den hårde måde, er:

1. Sluk og tænd for at fjerne fejlbesked/alarmen.
2. Tilbage til standard setup/reset så der ikke er pillet ved alt muligt.
3. Tvangsfødning med sneglen som foreslået længere oppe. (Den ser fuld ud, men det er den ikke når den har været løbet tør. Der triller tilpas meget materiale baglæns til at den går ud igen.)
Kig ned i kedlen og tjek når der er kommet hvad der svarer til en knytnæve.
4. Stop tvangsfodring/manuel fødning af sneglen og afvent optænding.

Fyret virkede fint indtil det var løbet tørt. Så piller man ved det fordi man tror der er fejl på det. Fejlen har sikkert været, til at begynde med, at det var løbet tørt. Og som jeg beskriver ovenfor, så ser sneglen ud til at være fuld. Men materialet løber baglæns ned, i lang tid. Du kan godt regne med at skulle holde knappen inde og tvangsfodre i flere minutter, måske endda 4-5 min alt efter fabrikat.
Når du tvangsforder den, kører med sneglen manuelt, så læg mærke til at der er kommet piller ned i brænderen, ved risten. Kig på pillerne i røret, ved sneglen fra siloen, om nogle af dem triller baglæns. Lyt til om de begynder at trille ned gennem pvc røret og ned i brænderen. Og selvfølgelig, se hvor mange der er i brænderen/på risten. Fordi, der kan også være for mange. Prøv at gør det der forslås her.

Citat/spørgsmål:

"....Jeg har startet fyret op måske 100gange idag efter optændingsfejl, så tænker sneglen er fyldt.."

Fik du ild i, eller var det kun optændings forsøg? Tjek i brænderen.

"....Har det været kørt tør for piller?.."
"....Ja der var nogen piller der havde sat sig fast.. og så rensede jeg det da jeg havde muligheden og jeg kan ikke få det igang..."

Fyret kørte, du løb tør. Jeg gætter virkelig på at det virker fint.
Som beskrevet, sluk/tænd, nulstil pillerierne/reset til fabriksindstillinger, tvangsfodr banditten til der er en håndfuld i brænderen. Vigtigt! Risten, alt efter fabrikat skal også ligge rigtigt.
Igen, alt efter fabrikat/model, lav en afvejning af pillemængden som det beskrives i vejledningen. Den lave kedeltemperatur kan være resultat af for mange "justeringer". Juster ved hjælp af mætning/vægt af piller som vil være beskrevet i brugervejledningen.

Jeg håber virkelig du får det i gang. Får vi en tilbagemelding :)

Lad os høre hvordan det går.
Vi skal da have gang i dit fyr.

Venligst
Dan

Jeg har nøjagtig det samme problem er der nogen der kan hjælpe 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind