Gulvvarmeplader på eksisterende betongulv

Hej, vi har overtaget et hus fra 79, i første omgang var planen at gulvet skulle op og vi skulle lave nedstøbt gulvvarme. Nu er vi nok kommet frem til at det bliver for stor en mundfuld, og overvejer at ligge gulvvarme i enten "Roth EPS 30 sporplader 30mm højde til 20mm pex" eller "Nordic sporplader 25mm højde til 20mm slanger.

Gulvet består af 150mm lecanødder, 30mm isoleringsbatts og 12cm beton. (Det skulle ifølge tegningerne have en K-værdi på 0,30w/m2. - Vi regner med at få efterisoleret loft og vægge rimelig hurtigt. (100mm glasuld i vægge, og 270mm glasuld på loft som det er nu)

Nu er der så et par spørgsmål:

Tror i vores varmeregning vil stikke fuldstændig af?
Nogen erfaring med nogen af de 2 plader?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi har selv haft en lignende opbygning i en del af stuen oprindeligt og når det var aktivt smeltede sneen rundt langs husets sokkel.

Humlen er at isoleringslaget er helt utilstrækkeligt, de faste kuldebroer massive og det koster kassen at varme op!

Men et par lyspunkter kunne være at du ikke kommer til at skulle rydde sne rundt om huset og i kommer ikke til at døje med mus fordi den varme sokkel vil fungere som en magnet på kvarterets katte 😉

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er ikke engang isolering nok til alm gulvtæppe. Der er vel ikke en kælder under?

 

uldal skrev den 06-12-2020 18:20:52

Der er ikke engang isolering nok til alm gulvtæppe. Der er vel ikke en kælder under?

 Nej, ingen kælder.
Jeg tænker at få efterisoleret soklen når vejret bliver bedre, så den er isoleret til næste vinter.

BOFH skrev den 06-12-2020 16:03:41

Vi har selv haft en lignende opbygning i en del af stuen oprindeligt og når det var aktivt smeltede sneen rundt langs husets sokkel.

Humlen er at isoleringslaget er helt utilstrækkeligt, de faste kuldebroer massive og det koster kassen at varme op!

Men et par lyspunkter kunne være at du ikke kommer til at skulle rydde sne rundt om huset og i kommer ikke til at døje med mus fordi den varme sokkel vil fungere som en magnet på kvarterets katte 😉

/BOFH

 Kan du huske hvad i måtte slippe om året for varme? (Det lyder ikke somom du anbefaler det;) )

Vejlby skrev den 06-12-2020 18:39:47

 Kan du huske hvad i måtte slippe om året for varme? (Det lyder ikke somom du anbefaler det;) )

Det var som sagt kun en mindre del af vores hus, alt andet på det tidspunkt var radiatorvarme - jeg har ikke gemt tal fra dengang på hvad forbruget var med/uden gulvvarmen i denne del tændt - jeg undgik i det hele taget bare at det skulle være aktivt pga tidligere nævnte visuelle effekt.

/BOFH 


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis