montering af ventilator

Hej
Jeg skal have monteret en ventilator i min vaskekælder !
Hvordan skal jeg få ført et rør i gennem væggen, kan man få et bor, eller er jeg nød til at pille nogle muresten ud, og så derefter pudse det op igen ?

Hilsen
Ove
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Du kan måske låne en ved en tømre eller murer, det har jeg gjort eller for helt lidt penge.
Du kan sikkert også leje den i et byggemarked.

:wink:

Med venlig hilsen

Søren
Husk, hvis du låner et hulbor i den diameter (100 mm?) at du skal have en tilsvarende boremaskine - eller meget tålmodighed (og ikke noget med at bruge slag!!!).
Et hurtigt alternav er at bore en masse små huller hele vejen rundt i rørets diameter og så banke stenen ud. Bliver ikke så pænt, men det bliver jo skjult af inddækningen. Det er en fordel at fræse/bore fugerne ud, inden du banker.
Giv forøvrigt røret en anelse hældning nedad ud af huset, således evt. kondens ikke løber ind og ødelægger tapet/maling.

Mvh.

Jan R.
Hej

Lige en lille rettelse til Jan's indlæg, hvis det er et diamant hulbor du låner, skal der slag på eller ødelægger du boret........

/Claus

Morten
Se - sådan et har jeg jo aldrig set, kun de "sædvanlige" hårdmetal.
Tak for info.

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også