lodret afgang fra tørretumbler

Hej
Jeg har en aftræks tørretumbler, der normalt blæser ud i laden. Det virker fint.
Men nu har jeg lavet "hobby rum" der hvor udblæsningen sidder.
 "hobby rummet" er til opbevaring af værktøjs maskiner , fræser, drejebænk og diesel udstyr. Så det er vigtig der ikke bliver for fugtigt.

Hvor meget fugt kommer der fra sådan en maskine? Kunne man bare lade det være ,og glæde sig over varmen.
Alternativet er at lave 3 meter lodret afgang, i glat stålrør (kornrør) vil den kunne blæse det ud gennem det?
jeg tænker ikke der er meget modstand i et sving og 3 meter glat rør.

Mvh
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kommer den fugt, som fjernes fra tøjet. Forlæng røret, så det stadig blæser ud i laden.

fase
Hej Fabrin

Så du mener godt den kan blæse lodret op?
Hvis tøjet vejer 6 kg når du starter og 3 kg når det er tør, så er det det samme som at smide 3 liter vand ind i værkstedet. Og det er så 2-5 gange i ugen.   
Den kan sagtens blæse op i et blikrør, og lodret har ingen betydning når det er luft.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvor aftræksrøret går over til lodret, ville jeg indsætte et T-stykke og en aftapning. Når det opstigende rør når over isoleringen vil de kolde sider forårsage kondens, som man gerne er fri for løber retur til maskinen.
Hej alle
JEg ahr fået lavet den lodrette afgang. og det fungerer perfekt.

Beklager det sene svar.

Ang. aftapning i bunden, så må vi se hvordan det går. Slangen fra tørre tumbleren sidder blot fast med en strips, så det ret nemt at pille af, om nødvendigt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis