Kondens ved bundstykke på dør

Hej,

Jeg har denne ny monterede facadedør. I bundstykket sidder der en aluliste, der danner kuldebro og den kommer der så kondens på. Under døren er der beton opkant, dog er der stoppet med tjæret værk i 20 mm. højde og ud til midten af bundtrinnet, for at bryde kuldebroen delvist op til selve trinnet.
Selve aluprofilen går ikke langt ud under døren og er aådan set dækket af tætningslisten på døren... Men kold bliver den.
Problemet er jo at kondensen driver af listen og ned på indersiden.

Så... Er der nogen løsninger? Kan man kalde det en konstruktionsfejl? Jeg tænker, at have profilen været lavere end anslaget på trædelen af bundstykket, kunne kondens på listen ikke løbe ind, men kun ned i listen.
På min terassedør er der ikke en sådan profil - kun træbundstykket som anslag.

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ikke umiddelbart held med at finde en løsning sammen med producenten. I min optik skulle alulisten (hvis altså den overhovedet skulle have været der i første omgang!) have været lavere end bagsiden af dørtrinnet, så evt. kondens ville samle sig nede i alulisten.

Nogen gode bud på, hvordan jeg "skærer" alulisten ned i højden uden at ødelægge dørtrinnet? Ellers andre kreative forslag?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis