undertagsstrammer eller tape

Vi har fået nyt tagkonstruktion og da vi laver tingene lidt udenfor producenternes speks, så giver det lidt udfordringer. Her er data først:
taghældning 9 grader (undertag kræver officielt 15 grader)
undertage er banevare lagt horisontal, diffusionåbent
metaltag i hele baner
længde kip til stern 3-5 meter
Isolering ligger helt op til undertag
Da hældningen er så lav, giver det udfordringer der hvor jeg har sat undertagsstrammere. Der kommer en negativ hældning, så der bliver skabt en lunke ved hver undertagsstrammer. Jeg overvejer derfor at fjerne dem og i stedet tape ved hver baneovergang. Dette er for at forhindre at enderne blafrer i vinden. Er dette en ok løsning? Eller skal jeg lade strammerne side? Undertag burde ikke blafre så meget, da det er hele plader.
Undertagsstrammer holder undertag på plads, men skaber en lunke hvor vand bliver liggende.Der burde dog kun komme kondensvand fra tagpladerne...
Tapet undertag laver ingen lunker, men holder ikke undertaget for vinden.

Meninger?

-I reject reality and substitute my own.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja ok min mening er at du burde have valgt et andet undertag. Huntonit passer bedre til opgaven. Men det er nok for sent.
Jeg ville stadig montere undertags strammere, da det er meget lidt vand der kommer. Mon ikke de kan monteres lidt ude til den ene side under lægten og på den måde holde minus hældning hele vejen.
Undertag kan larme meget og slides hvis det trækkes op imod lægter ved hvert vindstød. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis