Vandlås

Jeg har er badeværelse hvor der kommer lugtscene fra vandlås. Det virker til at kommer noget luft derfra. Måske noget overtryk eller undertryk . Bor i stue lejlighed. Og badeværelset er fra 2016. Nogle som har haft samme problem som ved hvad der skal til. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
I første omgang kan du prøve at hælde et par liter kogende vand ned i det og lade det stå 10-15 minutter, og så skylle efter med en spandfuld  koldt vand.
Det kan sagtens være skidt og møg der sidder på siderne som giver lugt gener, men selvfølgelig kan det også skyldes andre ting.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja, og så er der osse den mulighed at vandlåsen mangler. Tag risten af og se om der sidder en "dims", som ligner den på billedet. Den sidder ca 10 cm under risten og har et håndtag, så den kan trækkes op.

Venlig hilsen
Knud
Tak for hurtige svar
der sidder en vandlås og den er renset godt igennem
Det er om aften og det sker en gang at lugtscene kommer i 2 min ca og så er det stort set væk igen. Men kan se ned i vandlåsen af vandet besværer sig? Er det nomalt? . Kan det have noget med nyt og gammel system som ikke virker til faldstammen iforhold til en vukumventil og sådan noget. Men jeg prøver jeres forslag. Tak



Ja, vandet i vandlåsen må gerne bevæge sig lidt, men ikke så meget at der kan slippe luft forbi. Og lugter der af kloak, er det fordi der slipper luft forbi (når altså afløbet er rengjort). Hvis vandet bevæger sig for meget, er det ofte fordi en vakuumventil er defekt, eller mangler.

Venlig hilsen
Knud
Vandlåsen virker tæt nok og om dagen kan man heller ikke mærke luften op. Men synes om aften og der hvor lugten kommer kan man mærke mere luft . Vakuumventil har jeg en siddende via wc til faldstamme t-stykke
Og har andet t-stykke til vask og bruser sidder der ingen. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis