Gangbro til loft med gitterspær

Hej :)

Jeg skal have bygget en gangbro (eller retter en kravlebro da der som vist på billede er temmelig lav højde hvis man skal op over isoleringen. Jeg er lidt udfordret af de skrå spær der går ud fra selve center-spæret eller hvad man kalder det. Er der nogen der har et bud på en god løsning?
Jeg overvejer at montere taglægter i længeretningen mellem spærrene, men jeg ved ikke om det kan holde eller om jeg på en måde skal ned og montere på bunden (?) og i givet fald hvad man så skal bruge.
Beklager den lidt famlende terminologi, er ikke helt sikker på hvad tingene hedder...

Vh
Ulrich

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg læst lidt herinde på forum og jeg tænker at jeg kan montere lægter på gitterspærrene og så lægge gangbroen oven på disse, med passende luft til isolering...
Tykkelsen af isolering OVER spærhøjde bestemmer højde på strøer til gangbro. Hvis du feks har 200 mm over overkant spær, saver du reglar til i 200 mm og i længder, der svarer til bredde af gangbro.
med hulplader skruet ind i siden monterer du reglarstykkerne på tværs af gangbro ovenpå spær. Nu kan du lægge broen på stykkerne

 

uldal, det lyder som en god løsning - det vil jeg prøve! Tak :)
Go arbejdslyst

 

Den lette løsning er som trådstarter selv skitserer. Nemlig en lægte vandret fra midter stolpen ud til den skrå i den ene side. Lægten kan sagtens holde på det kortes tykke og du sparer hulplader og at tage isolering op. Så lægges 3 forskallings brædder over med lidt afstand imellem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis