Access point ikke tilgængelig

Hej alle

Måske et rookie spørgsmål:

Min router fra Eniig står i mit skur og dens wifi signal inde i huset er ikke godt nok.
Jeg har derfor opsat et Ubiquiti Access point inde i huset og koblet til min router men min PC kan ikke finde dette AP.
Mellem router og AP har jeg sat en PoE boks så strømmen kører gennem LAN kablet, og ser også ud til at fungere da AP lyser blåt.
Min PC finder kun routerens egen wifi forbindelse (med det svage signal). Skal denne deaktiveres eller skal jeg lave andet opsæt? Jeg går ud fra at AP kan køre på samme password som routeren kører med?

På min oversigt over tilgængelige netwærk optræder også et "Hidden Network" som jeg ikke kan koble op på.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De AP jeg kender skal man ind i opsætningen først før du kan tilgå dem.
Dvs via din browser og såå den IP adresse AC har og så derfra sætte navn og koder op

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Du skal installere Unifi controller og starte den og så trykke på launch browser og der fra konfigurere dit AP, det skal provisioners der inde fra før det virker. og det funger bedst med chrome.

Mvh Steen
Tak for svar. Jeg har installeret Unify controller men mit AP dukker ikke op på listen. Hvis jeg kører IP 192.168.0.1 får jeg oversigten over LAN og wifi forbindelser og her optræder mit AP med tildelt IP adresse. I min liste over tilgængelige netværk er AP nu også til stede men den prompter mig for network key og indtaster jeg nøglen fra min router melder den forkert pw.

Spørgsmålet er om jeg skal deaktivere mit wifi i selve routeren og det er det som forstyrrer? 
Når jeg henter App til Ubiquiti og skanner QR koden bagpå AP så får jeg også fejlen "Cannot find AP"
ok, har prøvet men kan ikke se hvordan jeg fjerner wifi på routeren. må prøve at høre med Eniig imorgen om de kan
De 2 wifi burde ikke være et problem. Selv kører jeg med 2 AP uden problemer.
Du siger du har kigget på routerens OP adresse og ja din router har tildelt AP en ip. Men det er dit AP ip adresse du skal taste for at komme ind i opsætningen.. Så tror jeg det virker 🤗

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Du behøver ikke deaktivere wi-fi på din nuværende router. Jeg opsætter Ubiquiti til dagligt. Du skal installere controlleren på din PC og oprette en bruger, som du logger ind med. Her efter skal du finde dit AP på listen og provisionere den. Inde i controller-opsætningen skal du vælge hvilke SSID, samt passwords dit wi-fi skal have. Du kan godt lave flere. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for svar allesammen. Det endte med at jeg kørte reset på selve AP'en og så connectede den til netværket. Ved ikke hvorfor det ikke skete første gang. 
jeg har lige købt ap fra ubiquiti pro, men jeg kan ikke få dem til at virke, der er ikke lys i hverken router port eller ap
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis