EL-tavle & Køkkenrenovering

Jeg står overfor at skulle renovere køkkenet i min lejlighed. Køkkenet er et klassisk rektangulært rum med skabe og bordplade i siderne samt et vindue for enden. Jeg vil gerne sløjfe skabe og bordplade i den ene side så der bliver plads til et lille cafebord og et par stole.

Udfordringen i dette er at gas installationen befinder sig på den ene side, modsat er vand- og afløbsinstallationen. Jeg ønsker at sløjfe gassen og gå over til induktion.

Mit spørgsmål går på om en elektriker vil kunne trække nok strøm til at forsyne induktion, ovn, køleskab samt opvaskemaskine fra min nuværende tavle, eller om der skal trækkes flere faser ind i lejligheden. Jeg har læst i andre tråde på GDS-forum, at dette kan være en bekostelig affære. Hvis det ikke kan lade sig gøre med den nuværende tavle, vil jeg nok tænke i andre baner ifht. at beholde gassen.

Vedhæftet er billeder af den nuværende tavle.

På forhånd tak for svar.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tage et billede at din el-måler. Der kan det ses, hvor mange faser du har.
Du har kun en fase ind hvor du skal bruge mindst 2 til et induktions komfur og gerne en 3. fase til din ovn.

Tag fat i din lokale elektriker for at høre om det kan lade sig gøre for en fornuftig økonomi eller du skal fortsætte på gas.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis