Er denne vådrumsmembran god nok?

Hej med jer!
Jeg er ved at købe en lejlighed med nyrenoveret badeværelse. Der er sendt video af vådrumssikring men jeg synes det ser lidt tyndt ud. Har ingen erfarring med at lave den slags selv. Det er også svært at se hvordan der er sikret omkring linjeafløbet. Jeg har sat et par billeder ind af de mest suspekte tidspunkter i videoen.
Er det en ommer?

Hilsen Jonas
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil da give dig ret i at det ser lidt tyndt ud der hvor toilettet skal side men der skal der jo ikke nødvendigvis være vådrumssikring, kommer an på toilettests (rummets) størrelse. Gulvet, som er det vigtigste, ser helt fint ud.
Det er svært at se på de uskarpe billeder, men umiddelbart ser det både tyndt og sjusket ud. Membranen skal være 1mm tyk og når man kan se igennem den, så er den ikke tyk nok.
Det ligner heller ikke at der er brugt armeringsbånd omkring afløbet men igen er det svært at se på billedet.
Hej.
Jeg vil mene det er tydeligt at se at især afløbet i bruseren, ikke er udført korrekt når vi taler om vådrumsmembran, ved indløb af vand bag væg beklædning kan vandet løbe bag om afløbet og under vådrumsmembranen.
Til 'Tres' svar vedrørende tykkelsen.
Jeg har altid brugt alfix 2k når jeg har skulle lave vådrumsmembran, og selv ved 2mm har jeg kunnet se fermacell teksten bag.
Men er enig i at det her ser sløset ud og ikke lavet ordentligt. 
Salvador:
Okay, jeg har ikke selv nogen erfaring med Alfix produkter. Jeg synes dog at det ligner Lips VS30 og der er min erfaring at den ikke er transperant i korrekt lagtykkelse. Alene det at man kan se plamager på billederne synes jeg i hvert fald er en indikation på forskellig lagtykkelse. 
Annonce
Tak for svar alle!
Hvor stor en opgave er det at gøre vådrumsmembranen ved afløbet om? Badeværelset står "færdigt".Send
Altså hvis der er lagt fliser, så er det jo en større operation.
Fliser af, flise klæb fjernes/slibes, slib tidligere vådrumsmembranen væk, ny vådrumsmembran, fliser på igen.
Altså en murer skal sq nok have en del for opgaven.
Du har dog ikke nævnt noget om størrelsen på rummet siden at det væg hængte wc har vådrums membran må det være lille..
Måske du skulle betale en murer de 5-600kr han skal have for at komme ud og kigge på selve badeværelset? 
Badeværelset er 1x2,79 meter så temlig småt. Vi prøver at få fat på en murer. Tak for hjælpen!
Det er næsten ikke muligt at tage fliser af uden at ødelægge membran. Så det er langt hen ad vejen en ommer hvis man skal gøre det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis