skifergulv

Skifer som gulv i badeværelse?
Min kone har forelsket sig i et badeværelsesgulv af naturskiferfliser. Jeg synes det ser ud til at være besværligt at holde. Er der nogle der har erfaring med et sådant gulv?
Venlig hilsen
Madss
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har prøvet at have skifergulv i en stue - meget flot og ok at holde, men i et køkken ville jeg aldrig turde med fedt osv.. Dog giver man det skiferolie af og til, men jeg kunne tro, at fedt fra madlavning ville give pletter.

Prøv at købe en mindre skifferplade (f.eks. 30x30 cm) og læg den ved siden af komfuret, så kan du jo teste inden du laver den helt store ombygning.

Mvh. JørgenE
@Jørgen

Ja nu ved jeg jo at du plejer at have rimeligt styr på tingene, men hjemme hos os har vi altså ikke komfur og laver ikke mad på badeværelset :?

MVH
Kim

MVH
Kim
Har erfaring med skiffet til vinduesplader, her er de meget sarte som "rå" men hvis man ønsker dem mørke og blanke kan man give dem olie i rigelige mængder jævnligt og så er der ingen problemer. Tror det samme gælder for et gulv hvis det skal lykkes skal det være olieret. Men husk alt ses meget tydeligt på et mørkt blankt gulv!

Peter
Skifer skulle være meget svært at vedligeholde i en brusekabine, idet olie og andre plejemidler relativt hurtigt udvaskes => kalk aflejres og er ret svært at fjerne fra skifer.
Det må alt andet lige kræve meget vedligehold. Men hvad siger forhandleren (når din kone ikke er med???)

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis