Hulmursisolering

Hej
Jeg overvejer at få min hulmursisoleret og har haft to firma til at komme med et tilbud. Der er ca 5 cm man kan få isoleret, og der er ikke noget gammelt isolering.

Mit hus er et plans parcelhus på 142 kvm og har gule mursten og er total renoveret.Når jeg taler med de forskellige firmaere bliver jeg forvirret over hvilken isoleringstype jeg skal vælge?  Da er forskellige typer af isolering kan jeg ikke finde ud af, hvad der vil være bedst til mit behov og om der er noget jeg skal være obs på ift. byggnadskonstruktion? Jeg er anbefalet at ikke bruge papirisolering hvis der sidder noget jern som er forbundet med murerværket, da papirisolering indholder salt, som kan få det til at ryste. 

Mit spørgsmål til jer hvilke erfaring har i med hulmursisolering og hvad vil i anbefale og er der noget jeg skal være opmærksom på?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg har fået pustet rockwool ind i min hulmur - Det kræver selvfølgelig at der fjernes nogle sten, men herved får man også syn for sagen, og mulighed for at fjerne gammel mørtes og lign. der kan ligge i bunden af hulmuren og danne kuldebroer.
Fordelen ved rockwool er også at det ikke vælter ud når der en gang skal skiftes et vindue, som fx. flamingokugler og deslige vil gøre.
Vi isolerede et hus fra 76 med styroporkugler med lim. 7,5 cm hulmur. Der var øjeblikkelig virkning. Ikke blot varmeisolering, men lyd. Papiruld bliver ikke stående.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis