Skift af bundpakning i toilet cisterne.

Hej

Jeg har et toilet som løber meget. Det løber konstant, også lige efter et skyl. Kan læse mig frem til, at det med stor sandsynlighed er bundpakningen der er blevet mør og utæt, og dermed skal udskiftes. Men jeg kan ikke gennemskue hvordan man får indmaden fri? Er der en her der kan forklare mig hvordan man gør? Jeg ved desværre ikke hvilken type, eller model, toilettet er. Så kan ikke søge efter manual, guide, eller lign.

Et par billeder som måske kan hjælpe:

På forhånd tak
Brian Larsen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Løber vandet ned i toilettet eller ud på gulvet?
Vandet løber kun ned i toilettet. Og det løber konstant, dvs. selv lige efter et skyl, og cisternen er ved at blive fyldt op med vand igen.

Efter din beskrivelse tyder det på, at det er bundventilen, der skal skiftes. Luk for vandet på ventilen der hvor flexslangen er tilsluttet, hvis du ikke har en udvendig ventil. Bundventilen sidder sikkert på den del, der er markeret med rødt.

fase
Hej S. Fabrin

Ja, som jeg skrev, så tror jeg også det er bundventilen/bundpakningen der skal skiftes. Men spørgsmålet gik på hvordan man får indmaden fri så man kan komme til at udskifte pakningen. Jeg ved ikke om man bare skal bruge lidt kræfter, eller om man skal trykke noget ind et sted... Det var det jeg håbede nogen her kunne hjælpe med. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis