Pakningsskifte på rørbukker

Er der nogen af jer kloge hoveder herinde, der kender denne rørbukker, som jeg lige har anskaffet? Er det en gammel Scantool?

Jeg er ved at skifte pakninger på den, og der opstår et par spørgsmål i den forbindelse:

Een af de gamle pakninger er helt smuldret, og jeg vil gerne skylle hele systemet igennem for at få smulderet ud. Men skylle med hvad? Kan man fx gøre det med benzin uden at skade pakninger, som måske sidder længere inde i pumpen?

Den cylindriske beholder bagerst er oliebeholderen. Tænker, det vil være godt at få den af, så den også kan tømmes for paknings-smulder og hvad der ellers måtte have sneget sig ind gennem årene. Og mon ikke selve beholderen bare er skruet på (nærmest som et oliefilter på en bil)? Jeg kan i hvert fald ikke se bolte eller lignende. Har prøvet at vride, men den sidder drabeligt godt fast...

Og et sidste skud: Ved nogen, hvor man skaffer pakninger til sådan en gammel fætter?

Gode råd og tips modtages gerne, tak.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har været ude i et projekt der ligner dit lidt, som jeg har spurgt om her på sitet, og det jeg endte med at gøre, efter en del omveje, var at finde målene på de pakninger jeg havde, enten ved at måle på selve pakningen eller måle der hvor pakningen skal sidder og så gå ind på Simply Bearings side og finde noget der passer https://simplybearings.co.uk/shop/Products-Oil-Seals-and-Lubricants/c4747_4750/index.html
Det koster selvfølgeligt lidt fragt men deres hjemmeside er super smart fordi man kan indtaste de mål man kender og så finder den de pakninger der passer, ikke noget jeg har set på nogen dansk hjemmeside.

Det er nok en god ide at få alle stumper ude af dit system men hvor vigtigt det er kommer lidt an på hvor små huller olien skal igennem.
Tak du, det lyder som en fornuftig fremgangsmåde! Ved du, hvad man kalder den pakdåse, der sidder nederst på stemplet? Er det mon det, de kalder "V-Ring-Seals"? På det billede, jeg lagde op, kan man se den - det er den, der er smuldret (det, at den er smuldret gør det også lidt svært at se, hvordan den har set ud oprindeligt)
Nej, jeg kender ikke den pakning, måske kan du skrive til Simply Bearing, men tror du har brug for et lidt bedre billede, hvor man bedre kan se formen.
Ja, det har du nok ret i :)

Bare for at følge op, så har jeg nu fået oplyst, at der er tale om en rørbukker af mærket DAKO. Vist nok et produkt fra Gedore i Tyskland - og fin kvalitet. Hos M. Wilhelmsen i Aarhus har man været flinke til at hjælpe med at finde pakninger, der forhåbentlig ikke er helt ved siden af (også selvom jeg kom som privat - kanon god service)

Tak for dine input perhans
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis