Væghængt toilet - erfaringer søges.

Jeg skal til at installere et væghængt toilet og har ledt rundt på nettet.
Det er lidt af en jungle, så vil høre om nogen har nogle erfaringer de vil dele?
Hvad skal jeg være opmærksom på, hvor er godt at handle og hvad er prislejet?

Vh Mads
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Deter et meget bredt spørgsmål.
Jeg har brugt Geberit cisterne 2-3 gange. De virker tilfreds stillende. Der er lav og høj model så det kommer an på din bolig indretning.
Hvad angår selve kummen så skal du kigge efter at det er noget rengørings venlig emalje. Den sidste jeg har sat op er uden kant op under i front. Det letter rengøring og virker ok.
Jeg har handlet på nettet og det er mest hos billig vvs

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar 
Rengøringsvenlig emalje? Hvordan ved jeg om det er det?
Er den høje model den med mindst dybde? Vil gerne have så tynd en væg som muligt. 
Dybden på Geberit stativet er ens, så du kan selv vælge. Dybden er 21 cm. incl. flisebeklædning. Højden er 115 cm. Toiletskålen kan være en IFÖ uden kant Dette toilet. Det er med rengøringsvenlig emalje og uden skyllekant.

fase
Husk at checke at tryk til toiletskyl og stativ passer sammen.
Annonce
Ok
Er 21 cm det smalleste der findes? Og så ved andre mærker?

Jeg har brugt grohe rapid flere gange med bau kumme, jeg syntes det er her man fik mest for pengene, samt var de super nemme at montere 
Jeg har en Ifö ikon kumme, uden skyllekant,  min model er uden rengøringsvenlig emalje,  det kan ikke anbefales!
Muligvis er vores ikke monteret 100%korrekt, men er håbløst irriterende, wc-papir fra forreste 4.del af kummen skylles ikke med ud, så det skal man lige skubbe lidt på vej, desuden er kummen meget svær at holde fri for kalk.

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 jeg har in Ifö kumme uden skyllekant med rengøringsvenlig emalje. Det fungerer helt fint. Jeg blev anbefalet og valgte en Geberit cisterne. Måske er der sat en forkert vandbremse (eller hvad det nu kaldes) i udløbet fra cisternen.

fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis