Køkkenvæg - opsætning af køkken i gammel københavner lejlighed

Hej,

Jeg er i gang med at renovere mit køkken. Vi har revet det gamle køkken ned og skal nu have lavet køkkenvæg, hvor overskabe og underskabe skal sidde.

Mit spørgsmål går på:
Vil det være okay at fjerne det nuværende puds og sætte en gipsplader op i en bræddevæg eller er det bedst med puds på en bræddevæg? Se billeder nedenfor.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du sagtens. Jeg tror dog jeg ville gå med et enkelt lag fibergips. Så får du et tyndere lag som så også er skruefast.

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
Velkommen på lds.
Nu har du tilsyneladende fået indsat dåser til stikkontakt m.m. De er sikkert tilpasset til dybde på pudslaget. Men hvis du kan rense væggen helt så vil 12 mm fibergips være at foretrække. Jeg bruger retkantet og limer det i samlinger med den lim der hører til. Den stryges på kanten og den overskydende limfuge kan slås af dagen efter med en bred spartel. Spartling af huller med efterfølgende fuldspartling.
Men det kommer jo også an på hvad du ønsker overfladen skal være. Skal der males får du bedste resultat med fibergips. Skal der fliser på en større del af den væg som ikke dækkes af skabe, så kunne du lige så godt pudse det op. Det er meget lettere end total afrensning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Husk også, at Københavns kommune har skærpede krav til brandsikring i etageejendomme. Kravene er en reminiscens fra Københavns brand i 1728 og senere i 1795.
.... og 1804?

Ja - men det var branden i 1728 der for alvor satte skub i planerne om brandsikring. Alvoren blev bare understreget i 1795.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også