Jeg bliver sgu pissesur!!

OBS!       Måske er dette ikke det rette forum, men ”Over Hækken” siger selv, at ordet er frit   

Jeg deltager ikke på andre sociale medier, så skulle nogen finde mine tanker herunder værdige til at blive videreformidlet på Facebook eller andre steder, skal I være velkomne.

Har netop erfaret i Nyhederne, at man planlægger at nedrive - for skatteydernes penge - en større del af den danske (ofte velholdte og nyrenoverede) boligmasse, da disse områder bliver betegnet som ghettoer. Folkene, der mister deres lejligheder, skal selvfølgelig genhuses på forsvarlig vis – igen for skatteydernes regning. Lidt ligesom at asfaltere hele ejendommen, fordi der er et par mælkebøtter i græsplænen - og derpå flytte mælkebøtterne over til naboen?

Det er jo synd for de stakkels mennesker, der er glade for at bo i de berørte områder og går på arbejde hver dag, at deres hjem gennem 20-30-40 år forsvinder under hjemmeskoene på dem - og her stopper min logik så også brat!

Efter min opfattelse er problemet ikke boligerne, deres placering eller deres tæthed!  I stedet forefindes en minoritet af unge - og ofte misundelsesværdigt brune herrer - i bebyggelserne, der desværre ikke var så heldige at få den samme hårde - og kærlige - hånd fra Farmand, som jeg og andre i min generation fik, når vi trådte en lille smule ved siden af. Familiefædre i bebyggelsen og med samme udenbyske baggrund kan ikke - af æreshensyn selvfølgelig - tillade at deres hustruer lærer dansk eller tager et arbejde for at understøtte familien økonomisk, så fruen er selvfølgelig på kontanthjælp.

Hermed er baggrunden for ghettostatistikken vist lagt.

Så gik der hul på bylden…  Men… jeg mener sgu, at det er helt forkert at nedrive velfungerende boliger, fordi nogle mangegenerationsindvandrerdrenge og deres forældre ikke kan finde ud af at tilpasse sig det land, de og deres familier nu engang er gæster i.

Politikerne og kommunerne har spillet fallit, når de samler udefrakommende med tilnærmelsesvis samme baggrund i i forvejen socialt belastede områder. Det er her parallelsamfundene opstår, ikke?

Kunne man ikke forestille sig, at en familie, der kommer for at bo i vores land fik en årlig, samlet evaluering, herunder beskæftigelse, uddannelse, kriminalitet, sprog osv. osv? Skulle det uheldigvis vise sig, at én eller flere individer i husstanden ikke forstår, hvordan man tilpasser sig, bidrager og i øvrigt opfører sig i et civiliseret samfund, bør man hurtigst muligt hjælpe den samlede familie med genhusning meget, meget tættere på deres rødder, ligesindede, og geografiske ophav?

På den snilde måde flytter vi det reelle problem og slipper for at rive fine boliger ned.

PS:  Når man har læst ovenstående, vil man nok henslå sig med, at jeg er en gammel, sur racist, men jeg har været gift med en udlænding fra et fjernt land i 20 år, der kan forsørge sig selv, har et førstegenerationsindvandrerbonusbarn, der har taget tre videregående uddannelser samt to udsendelser som soldat for Danmark i krigshærgede lande og en efternøler - andengenerationsindvandrerdatter - der snart er færdig som præst.

Glædelig Jul

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
OBS!       Måske er dette ikke det rette forum... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Shortkut benytter lejligheden til at pudse egen glorie uden refleksion eller indsigt - præcis det jeg anklager de ansvarlige politikerer for. Du forsøger at plante en stråmand. Der er trods alt forskel på økonomisk og personfarlig kriminalitet.

S.Sabin. sætter fingeren på der ømme punkt. Det er et spørgsmål om anstændighed der er helt uafhængig af hudfarve eller religion, og accepterer man ikke andres ret til et liv i fred og ro, er det ud af klappen ved først givne lejlighed.

Når man bosætter sig i et andet land, og ikke efterlader gammelt nag, klanfejder eller andet uvedkommende som religiøst vås der begrænser andres frihed bag sig, er det også ud af klappen ved ført givne lejlighed.

En opdatering af de Europæiske Menneskerettigheder til nutidens behov er stærk påkrævet for ikke at efterlade den befolkning der har fundet fodfæste her på herrens mark uanset hvornår de bosatte sig i landet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis