Jeg bliver sgu pissesur!!

OBS!       Måske er dette ikke det rette forum, men ”Over Hækken” siger selv, at ordet er frit   

Jeg deltager ikke på andre sociale medier, så skulle nogen finde mine tanker herunder værdige til at blive videreformidlet på Facebook eller andre steder, skal I være velkomne.

Har netop erfaret i Nyhederne, at man planlægger at nedrive - for skatteydernes penge - en større del af den danske (ofte velholdte og nyrenoverede) boligmasse, da disse områder bliver betegnet som ghettoer. Folkene, der mister deres lejligheder, skal selvfølgelig genhuses på forsvarlig vis – igen for skatteydernes regning. Lidt ligesom at asfaltere hele ejendommen, fordi der er et par mælkebøtter i græsplænen - og derpå flytte mælkebøtterne over til naboen?

Det er jo synd for de stakkels mennesker, der er glade for at bo i de berørte områder og går på arbejde hver dag, at deres hjem gennem 20-30-40 år forsvinder under hjemmeskoene på dem - og her stopper min logik så også brat!

Efter min opfattelse er problemet ikke boligerne, deres placering eller deres tæthed!  I stedet forefindes en minoritet af unge - og ofte misundelsesværdigt brune herrer - i bebyggelserne, der desværre ikke var så heldige at få den samme hårde - og kærlige - hånd fra Farmand, som jeg og andre i min generation fik, når vi trådte en lille smule ved siden af. Familiefædre i bebyggelsen og med samme udenbyske baggrund kan ikke - af æreshensyn selvfølgelig - tillade at deres hustruer lærer dansk eller tager et arbejde for at understøtte familien økonomisk, så fruen er selvfølgelig på kontanthjælp.

Hermed er baggrunden for ghettostatistikken vist lagt.

Så gik der hul på bylden…  Men… jeg mener sgu, at det er helt forkert at nedrive velfungerende boliger, fordi nogle mangegenerationsindvandrerdrenge og deres forældre ikke kan finde ud af at tilpasse sig det land, de og deres familier nu engang er gæster i.

Politikerne og kommunerne har spillet fallit, når de samler udefrakommende med tilnærmelsesvis samme baggrund i i forvejen socialt belastede områder. Det er her parallelsamfundene opstår, ikke?

Kunne man ikke forestille sig, at en familie, der kommer for at bo i vores land fik en årlig, samlet evaluering, herunder beskæftigelse, uddannelse, kriminalitet, sprog osv. osv? Skulle det uheldigvis vise sig, at én eller flere individer i husstanden ikke forstår, hvordan man tilpasser sig, bidrager og i øvrigt opfører sig i et civiliseret samfund, bør man hurtigst muligt hjælpe den samlede familie med genhusning meget, meget tættere på deres rødder, ligesindede, og geografiske ophav?

På den snilde måde flytter vi det reelle problem og slipper for at rive fine boliger ned.

PS:  Når man har læst ovenstående, vil man nok henslå sig med, at jeg er en gammel, sur racist, men jeg har været gift med en udlænding fra et fjernt land i 20 år, der kan forsørge sig selv, har et førstegenerationsindvandrerbonusbarn, der har taget tre videregående uddannelser samt to udsendelser som soldat for Danmark i krigshærgede lande og en efternøler - andengenerationsindvandrerdatter - der snart er færdig som præst.

Glædelig Jul

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
OBS!       Måske er dette ikke det rette forum... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Godt brølt, Rantzau
Som min bror sagde til mig efter at vi have debatteret emnet ovenfor:
"Lorten falder altid nedad, når det regner" (Han påmindede mig om Tibet-sagen, hvor ansvaret for at fjerne demonstranter og problematiske flag fra den besøgende kinesiske delegations åsyn tilfaldt to (åbenbart meget initiativrige - burde nok indstilles til en medalje...!) menige betjente...

Ligeledes er der travlt ved håndvasken hos de politikere der ikke har løftet et øjenlåg - og da slet ikke en kritisk røst - overfor ghettoproblemet, der nemt kunne have være fanget i begyndelsesfasen, hvis man dog havde valgt at indkvartere åbenlyse problemfamilier med en passende afstand. Det er menneskeligt at fejle, men umenneskeligt ikke at rette op på den, når den er åbenlys!

Jeg har virkelig ondt af de i forvejen pressede mennesker med lave indkomster, der skal smides ud af den bolig de har råd til og er glade for, bare fordi nogle håndfulde sydlandske unge mennesker og deres fædrene ophav ikke har forstået, at her er der nogle spilleregler, der gælder - og er helt ens for alle.

Jeg har forresten også ondt af de mennesker, der skal betale endnu mere i skat til nedrivning og genhusning, fordi ovennævnte familier ikke formår at indse, at man som gæst skal følge værtens regler - ellers står det dem jo frit for at tage hjem til sig selv.

Go Weekend


Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Som nogle nok husker, havde den forrige regering planer om tvangsanbringelse af kriminelle og udviste udlændige på en øde ø, da et folketingsflertal for tvangsudvisning ikke kunne opnås, trods de pågældende var udvist ved dom.  

Lugtesaltet gik på omgang blandt oppositionspolitikerne, og forargelsen ville ingen ende tage. De henviste til konventionerne som var det naturlove. Sandheden er, at konventionerne ikke er fulgt med samfundsudviklingen.

Og galskaben fortsætter.

De kriminelle er stadig kriminelle, og de sageløse som stadig er sageløse skal stadig bære byrderne.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nu skal vi lige passe på at skyde alle over en kam.
Det er jo langt fra alle med ikke grisefarvet hud der er kriminelle, og slet ikke fordi de bor i en "ghetto".
Strandvejen nord for København er et af de steder hvor flest kriminelle bor, eller kommer fra... De bliver bare dømt for noget andet end "ghetto børnene" gør.  
 
Ja ja, der er en overrepræsentation af "fremmede" i vores fængsler, men i den statistik har man ikke skelnet mellem "danske" og udlændinge der bare bliver anholdt og dømt i Danmark.
Da jeg arbejdede i Vridsløselille Statsfængsel, havde jeg en grisefarvet englænder, der sad for narkosmugling. Det eneste han havde set til Danmark var da han landede i Kastrup lufthavn (og blev anholdt) og så køreturen ind til Vestre fængsel og til dommeren, for at derefter at blive kørt til Vridsløse...
Han talte med i statistikken som udlænding, selvom det vel næppe er det der menes når man taler om overrepræsentation af "ikke danske" vores fængsler.

Statistik er jo bare tal.
2 ud at 10 arbejdsulykker skyldes alkohol.
Det betyder 8 ud af 10 arbejdsulykker skyldes at folk er ædru.
Konklusion:
Det er langt farligere at være ædru end stang Barcardi på arbejdet     
 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Pink Henrik, Min nieces ekskæreste som lige er blevet færdig uddannet fængselsbetjent (og som har været på en hel del forskellige fængsler i forbindelsen med uddannelsen), fortæller der er en forholdsvis markant overvægt af herboende personer med fremmed ophav i danske fængsler og arresthuse. Så jo "de" er skam godt repræsenteret i statistikken.      
Annonce
Så så Drenge..
Husk nu lige punkt 6 i ordensreglerne ...
 
  • Race, religion og politik hører ikke hjemme på siden under nogen form


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 05-12-2020 17:49:07

Så så Drenge..
Husk nu lige punkt 6 i ordensreglerne ...
 
  • Race, religion og politik hører ikke hjemme på siden under nogen form

 Så vil jeg skynde mig at sige jeg har den største respekt for de fremmede der forsøger sig selv og er ordentlige mennesker - alle skal selvfølgelig ikke reddes over en kam, når det ikke er fortjent. Vores genbo er et ægtepar fra Iran, de sødeste mennesker - bor i alm. parcelhus, hun jobber som sosu-hjælper, han er på et reservedelslager, begge højtskatte dygtige medarbejder.    ..og deres lille 3-årig pige går i børnehave.

Det er umuligt at debatterer menneskers bolig og hverdag uden at blive politisk, da politik er et begreb, der referere til processen med hvilken en gruppe tager beslutninger for at styre eller påvirke udviklingen inden for et område.

Dette er tydelig når et boligområde stemples som en ghetto. Det egentlige problem er kriminalitet og ikke indkomst eller herkomst.

Vores eget øgleyngel har vi lov og procedure til at håndtere, men andre dysfunktionelle regimers affald skal ud af klappen. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Herlig tråd, her kan man rigtig krydre røven -i sin lille glaskugle-og pisse nedad.   

Men med hensyn til boliger :
Jeg bor i en almen boligforening, der skal renoveres for et større millioenbeløb - ca 1 mill. pr bolig.
Der er pt. ingen udlejningsproblemer da lejligheder er i udemærket stand, men trænger naturligvis til vedligeholdelse

Officielt er der beboerdemokrati, men det har "nogen" bare glemt.
Beboerne har stillet 3 forslag der kunne gøre det endnu mere attraktivt at bor i området :

1. Renovering/ombygning af de gamle altaner - evt med mulighed for at udvide dem og inddække dem
2. Flere parkeringspladser, da der allerede nu er markant mangler på disse.
3, Ombygge varmen til comfortvarme - i praksis betyder det at sætte væsentlig større radiatorer ind i stedet for de nuværende, så kan man sætte fremløbstemperaturen ned, hvilket er særdeles godt for bl.a allergi og astma patienter.

1. forslag er taget med i den videre behandlingsproces.

2 og 3 er blankt afvist. - da de jo ikke kan gå med i finanseringen.  

Allerede nu kan man undre sig om der kan komme en ambulance -eller være et antal brandbiler ind i området. Måske kan fremtiden gøre det bedre.

Vedr. 3 så er der rigtig gode erfaringer med det fra Tyskland af allerede nu. Men det kommer nok ikke til at ske - Desværre har ventilationsjuntaen fået overtalt rådgiverne til at ofre enorme formuer på genindvinding -og dermed salg af diverse filtre m.m.  -

Vedrørende Ghettoliste m.m. ?

Hvilken politiker får dog sådan en ide ? I danmark er vi vel alle lige -uanset hvor vi bor.

Hvorfor laver man ikke en liste over hvor der snydes mest i skat - både i Kroner og antal personer

Hvor meget de såkaldte Liberale erhverv får i stats- og eu tilskud ? Gerne på branche og enkelte virksomheder -sammen holdt med omsætning og overskud..

Jeg kunne blive ved..... :-)

Bare lidt fra min sure galde en tidlig formiddag 


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Med hensyn til boligforeningen, hvor tit kommer du til generalforsamlingen med stor chance for at blive valgt ind i bestyrelsen og deraf følgende mulighed for at have indflydelse.
Med hensyn til gettolisten er det tilsyneladende mangel på viden fra politisk hold, at man ikke tager fat på de mennesker uanset oprindelse, der driver familiefejder med deraf følgende forbrydelser, og sender dem tilbage til deres oprindelsesland. Det ville afskaffe gettoeerne. De fleste "flygtninge" lever stille og roligt i vores samfund.

fase
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis