Jeg bliver sgu pissesur!!

OBS!       Måske er dette ikke det rette forum, men ”Over Hækken” siger selv, at ordet er frit   

Jeg deltager ikke på andre sociale medier, så skulle nogen finde mine tanker herunder værdige til at blive videreformidlet på Facebook eller andre steder, skal I være velkomne.

Har netop erfaret i Nyhederne, at man planlægger at nedrive - for skatteydernes penge - en større del af den danske (ofte velholdte og nyrenoverede) boligmasse, da disse områder bliver betegnet som ghettoer. Folkene, der mister deres lejligheder, skal selvfølgelig genhuses på forsvarlig vis – igen for skatteydernes regning. Lidt ligesom at asfaltere hele ejendommen, fordi der er et par mælkebøtter i græsplænen - og derpå flytte mælkebøtterne over til naboen?

Det er jo synd for de stakkels mennesker, der er glade for at bo i de berørte områder og går på arbejde hver dag, at deres hjem gennem 20-30-40 år forsvinder under hjemmeskoene på dem - og her stopper min logik så også brat!

Efter min opfattelse er problemet ikke boligerne, deres placering eller deres tæthed!  I stedet forefindes en minoritet af unge - og ofte misundelsesværdigt brune herrer - i bebyggelserne, der desværre ikke var så heldige at få den samme hårde - og kærlige - hånd fra Farmand, som jeg og andre i min generation fik, når vi trådte en lille smule ved siden af. Familiefædre i bebyggelsen og med samme udenbyske baggrund kan ikke - af æreshensyn selvfølgelig - tillade at deres hustruer lærer dansk eller tager et arbejde for at understøtte familien økonomisk, så fruen er selvfølgelig på kontanthjælp.

Hermed er baggrunden for ghettostatistikken vist lagt.

Så gik der hul på bylden…  Men… jeg mener sgu, at det er helt forkert at nedrive velfungerende boliger, fordi nogle mangegenerationsindvandrerdrenge og deres forældre ikke kan finde ud af at tilpasse sig det land, de og deres familier nu engang er gæster i.

Politikerne og kommunerne har spillet fallit, når de samler udefrakommende med tilnærmelsesvis samme baggrund i i forvejen socialt belastede områder. Det er her parallelsamfundene opstår, ikke?

Kunne man ikke forestille sig, at en familie, der kommer for at bo i vores land fik en årlig, samlet evaluering, herunder beskæftigelse, uddannelse, kriminalitet, sprog osv. osv? Skulle det uheldigvis vise sig, at én eller flere individer i husstanden ikke forstår, hvordan man tilpasser sig, bidrager og i øvrigt opfører sig i et civiliseret samfund, bør man hurtigst muligt hjælpe den samlede familie med genhusning meget, meget tættere på deres rødder, ligesindede, og geografiske ophav?

På den snilde måde flytter vi det reelle problem og slipper for at rive fine boliger ned.

PS:  Når man har læst ovenstående, vil man nok henslå sig med, at jeg er en gammel, sur racist, men jeg har været gift med en udlænding fra et fjernt land i 20 år, der kan forsørge sig selv, har et førstegenerationsindvandrerbonusbarn, der har taget tre videregående uddannelser samt to udsendelser som soldat for Danmark i krigshærgede lande og en efternøler - andengenerationsindvandrerdatter - der snart er færdig som præst.

Glædelig Jul

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Enig, Det gør ondt langt ind i hjertet at se gode, stærke bygninger skal nedrives på så sløjt et grundlag, samtidig med, at vi dagligt hører om bolignød og hjemløse m.m.  JEG fatter virkelig ikke en skid.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvilken logik? Der er ingen logik. Hvorfor ikke bare flytte de familier der har problemer med tilpasning.
Den løsning er måske for nem. Der behøves ikke lovgrundlag for det, man kan bare kalde det en fejl.

fase
Jeg tænkte også at hvor vil man flytte "de uønskede" hen?
Hvis en kommune har et ghetto område og vil rive det ned (eller dele af det) så skal de mennesker vel have en bolig i samme kommune(og dermed skaber man en ny ghetto, bare et andet sted), eller skal vi til at have "flygtninge" som bliver skubbet rundt mellem de forskellige kommuner.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
I Horsens har man færdig renoveret boligblokke med 366 lejligheder for mange 100 mio. kr i 2016. Nu er det en såkaldt ghetto, med risiko at flere boligblokke skal nedrives. Og det er faktisk ikke fordi området er belastet med (bande)kriminalitet, kun fordi der er en overvægt af mennesker med udenlandsk ophav - på overførelses indkomst og lav uddannelsesniveau. https://hsfo.dk/artikel/langt-f%C3%A6rre-boligomr%C3%A5der-p%C3%A5-ny-ghettoliste-men-sundparken-er-fortsat-i-det-kedelige-selskab-det-g%C3%A5r-den-positive-vej?fbclid=IwAR0BbrfMCysoERFdqTeb-VwF0nr4Jqo-tUvGyid2Vi5yAYg7qrRlj1B9w9M    
Annonce
Jeg læste at et nyt ghetto område i Sønderborg var blevet det, fordi der bor mange førtid og almindelige pensionister...
Så staten/kommunen er skyld i at der opstår et "ghetto problem" fordi de har tildelt folk en pension.

Hvem sagde: At skyde sig selv i foden ?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Til Pink Henrik.
Ja bor lige i nærheden og ja en stor del af grunden til det blev ghetto er netop pensionister (alm og førtid). De har stor glæde af det fællesskab der er og har mange fælles ting som banko. 
Kender en der bor der som også siger der er godt. Og ja der bor rigtig mange så der er ballade magere men mener det procentvis er lige så mange i et fint københavner villa kvarter..
Summa summarum. Det giver absolut ingen mening at skulle rive noget ned der. Brug i stedet pengene til social hjælp.. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=144376120380624
Kære Alle

Jeg er superglad for at høre, at jeg ikke er den eneste, der anser det som hul-i-hovedet-signal-politik at rive fine boliger ned, bare fordi nogle beboere i områderne ikke fatter et hak af, hvad det vil sige at opføre sig ordentligt!

PinkHenrik har i den grad en pointe, når han spørger: "hvor skal vi flytte alle de mennesker hen?" Med mindre, man vælger at opføre enfamiliehuse med kilometerafstand i stor stil til de mest problematiske familier (opfør dig dårligt og få et nyt hus?), vil det ikke ændre noget som helst at flytte rundt på dem!

Frank Chr. 's forklaring og link siger mig, at man burde komme kraftigt efter de ansvarlige, der på fornemste vis sørger for at flytte flest mulige med lave sociale kompetencer og lave indkomster ind i det samme område. Bevares, man kan ikke klandre den stakkels kommunekontorsassistent for at anvise pressede mennesker en bolig de kan betale, men for helvede, der må da være nogen, der må stå på mål for, at man flytter en hel masse storfamilier med brune ballademagerdrenge ind i det samme område.

MLU er jeg fuldstændig enig med i, at man nok kunne få en god portion ældrepleje etc. for de nok flere milliarder det vil koste at nedrive og genhuse.  Antager man, at der er 1000 personer, der er involveret i bandekriminalitet (vel egentlig ghettostatistikkens vigtigste kriterium), og at det koster en mia. at nedrive, nybygge og flytte rundt på folk, giver det 1 million kroner pr snude. Jeg er sikker på, at man for den pris nemt finder en flybillet til Mellemøsten og en madpakke til turen!!

En god bekendt sagde, da han startede som politiassistent for 20 år siden: "Var det ikke for narkomanerne og rockerne, var jeg nok arbejdsløs". I dag har han en pose Piratos (over sidste salgsdato, desværre) i patruljevognen til den næste etniske dansker han anholder...

Hvorfor skal folk, der arbejder hårdt på trods af en lav indkomst,  ikke kunne bo et sted, de er glade for og har råd til bare fordi andre i bebyggelsen ikke forstår at opføre sig anstændigt?

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Politikerne har i mange år været håndsky ved at kalde en spade for en spade. Denne håndskyhed har bredt sig til forvaltningerne der skal administrere lovene for ikke at komme i fedtefadet.

Det har visse grupper fra Langtbortistans opdaget og er eksperter i at jonglere med både bistandslovene og sundhedsvæsenet for at komme på varig forsørgelse på trods af at hovedparten er analfabeter. Dette er deres hovedbeskæftigelse, og ikke opdragelse af deres poder.

Som bekendt har alle børn og unge en kvote af kvajninger - og det er forældrenes simple opgave at sige fra når kvoten er opbrugt - basta.

De egentlige ofre for denne besynderlige adfærd, er helt almindelige pensionister, lavtlønnede, men hårdt arbejdende familier hvis eneste brøde er manglende uddannelse, for ikke at glemme det store flertal af anstændige indvandrere der kæmper for at få fodfæste i vores samfund.

Politikerne har i snart et halvt århundrede ikke været i stand til udstikke en kurs der er i harmoni med dansk kultur og normer.

Omdrejningspunktet er manglende uddannelse og ikke nedrivning af velfungerende boliger. Som en engelsk bekendt sagde: "If sense does not work, try force".
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis