Et rum mangler gulvvarme

Et af mine rum varmer ikke ordentligt op. Jeg har forsøgt at massere splitten, og den kan fint gå op og ned. Jeg har ligeledes taget telestaten af, men rummet varmer ikke op af den grund. Hvad kan jeg prøve for at løse problemet?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forsøg at få de andre kredse til at lukke, så kun den problematiske kreds er åben, og så fuld skrald på circulations pumpen.

Det kan være en prop af luft, men også en så simpel ting som at der ikke er vand nok på dit anlæg, til at trykke vandet rundt.

Den røde krans med tal er til begrænsnings indstilling, du kan forsøge at give den +1 tal forøgelse, og se om det kan give nok flow.

 

Hvor længe skal jeg prøve udelukkende at holde den problematiske kreds åben?

Det du mener med at der ikke er nok vand på anlægget, vil det ikke vise sig på vandtrykket? Der er 2 bar.

Hvordan kan jeg dreje på den røde krans? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
  1. Forsøg med den ene kreds alene i 5-10 minutter, men allerede efter få sekunder, skulle du kunne mærke varmen gå ind i kredsen, og når du mærker varmen komme ud igen, så skulle der være udluftet
  2. ja, vandtrykket kan du se det på. Der skal være differens på tilgang og afgang af cirkulations pumpen til gulvvarmen, så hvis de 2 bar er fra dit central varme, så kan der jo godt være 2 bar på gulvvarmen, men cirkulationspumpen ikke nødvendigvis kan flytte vand nok rundt i gulvvarme kredsene.
  3. Når du har telestaten fjernet, så skulle du kunne flytte på den røde krans med fingrene.

 

Du skal give din forindstilling lidt mere, den står ingen gang på 1 som er minimum. Tallet skal stå ud for det lille hak. Prøv også at tage den lille røde plastikprop af der sidder oppe over og se om skruen er skruet op.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

1. Jeg har forsøgt at skrue ned på alle andre rumfølerne i de rum hvor der ikke er problemer og op i det rum hvor problemet er, hvorefter jeg har ladet det være sådan i 10 minutter. Jeg kan mærke at der er varme i slangen bagved telestaten, men ikke under? Der kommer ikke varme i rummet.

2. Jeg kan kun finde en vandtryksmåler og en brinetryksmåler.

3. Jeg har prøvet at skrue den røde krans en tak op. Jeg ved dog ikke helt om det svarer til +1, da jeg ikke kan se et mærke eller lignende der viser indstilling. Hvordan kan jeg se det? Gulvvarme virker fortsat ikke ordentligt i rummet. Skal jeg blive ved med at prøve at skrue flow op?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
det er dette hak jeg mener. Der går nogle timer får du kan mærker varmen på returen.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

  1. Ud fra din beskrivelse, er der vandtryk nok på, da der kommer varme med det samme ved telestaten.
  2. ej relevant pga. 1.
  3. Start med at dreje den røde krans hele vejen med uret, til du møder modstand, så har du en idé om hvad den var sat på/hvor indikatoren er. Brug evt. billedet herinde til referance for hvad der var den tidligere indstilling, og så kan du øge indekset på den røde krans med 1-2 point. Tænker godt du kan give den 2 med det samme, da det virker til der er alt for lidt flow igennem kredsen til at kunne varme noget som helst.

 

Hvordan ser forindstillingerne ud under de andre telestater. 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Til Steensen: Den røde krans kan jeg dreje rundt og rundt, uden der er et stop umiddelbart.

Til epoxymanden: jeg har prøvet at se under nogle stykker af de andre telestater nu, og de har alle indstillingen N. Jeg har nu prøvet at indstille det problematiske rum til N, og håber at varmen nu kommer. Jeg nåede at skrue gradvis op til 4 og kan max få en temperatur på 21,5 grader. 

Så skal du ha indreguleret  dit fordelerrør, lige nu  står  alle kredse  fuld  åben. det er derfor du mangler varme. Gå ind på danfoss, der kan du finde vejledningen til hvordan du gør.
 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også