stige eller platform til arbejde på trappe?

Hej - jeg skal sætte et billede op og en ny lampe i en trappeopgang, indre i en lejlighed, (der vel også er en form for trappeskakt, dvs ikke helt åben).

Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal leje (eller alternativt købe).
Hvilken form for stige eller platform? Og hvor? (Bor indre by Kbh)

Mvh
Tina
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor højt er der, hvor meget plads er der og hvor langt inde skal lampen tilsluttes? En wienerstige, hvor den ene side kan være længere end den anden, er ret nem på trapper hvis der er plads. Eller en alm. stige op ad væggen, hvis ikke der er langt ind til lampestedet.

OK, der kan ikke være en stige op af væggen, da trappen løber langs væggen og har gelænder plus skakt/tårn.
Wienerstige, ok, kan altså justeres så ene side længere end anden. MEN trappens ene side kan ikke stå på gulvet (fordi lissom er lukket af som en skakt/tårn), jo så skal være oppefra, tror blir mærkeligt. Er en wienerstige så fin nok, hvis skal stå med begge sider på trin?
Og HVOR kan jeg overhovedet leje en?
Velkommen på lds
Du kan bruge en multistige Det er en wienerstige hvor benene kan skydes ud i forskellig længde. På den måde kan den en stå på repos og den anden 4-5 trin højere oppe.
De koster jo nogen få 1000 kr. og det er jo rigelig hvis man kun skal hænge en lampe op. Mon viceværten har en, eller en lokal håndværker. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja.Den ene side kan så ikke stå på repos fordi en del af næste etage går ind over trappen / repos. Men så er der jo multistiger med fødder der kan stå på selve trappen. MEN dem set indtil videre har tilsyneladende fødder på mere end de 80 cm trappen er bred (det er svært i sig selv at indhente oplysninger om sådanne tekniske specifikationer). Jeg har prøvet lokal håndværker ideen ... no luck indtil videre.
Prøv at give os nogle billeder. Så bliver det meget nemmere at komme med nogle forslag til hvad du kan gøre.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Annonce
Den jeg viser er under 80 cm i bredde.
Hvis der kan stå et menneske på repos, så kan der også stå en stige. Og så kan den korte del stå på trin. Eller begge sider kan stå på trin.
Jeg tror du gennemtænker det for meget. Når du står med stigen er der løsninger.
Men hvis du skal købe den, så er det måske billigere at få en elektriker til at hænge lampen op. Bare nævne at det er på trappeopgang så han kan få den rette stige med. 

Er lykkes mig at overbevise viceværten m stige om at hjælpe...   
Men mange tak for de mange gode forslag...
Ja hvad har man ikke viceværter til.   

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis