Udvidelse af opvarmet hobbyrum

Hej gutter jeg er ved at løbe tør for ideer til hvad jeg gør forkert
Jeg har udvidet mit hobbyrum, der er gravet fundament 90 ned og lavede sokkel med kampstål og fundablokke, derefter murepap og en konstruktion af høvlede regler
På ydersiden er der vindpap klemmeliste og sporplade der sener skal males, på indersiden er der 95 mm glasuld dampspær og skillerums legter, afsluttede med obs

nu til problemet, der fugt på indersiden af vægpladerne og ikke bare sådan lidt våd plade men seriøse dråber der løber ned af pladen og ned på gulvet.
en kammerat nævnte at jeg havde glemt kant isolering så det fik jeg fikset med 10 og 20 mm flamingo i forbandt men dråberne forsvinder ikke... Kan der være for meget afstand fra dampspær til pladen? Lægten er cirka 40 mm? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke blot fugt fra et hærdede betongulv? 
hvad er temp og luft fugtigheden i rummet
Hmm fugten er kun på de nederste 30-40 cm af pladen så det kunne godt være fra det hærdende gul

Rummet er fuld af akvarier men jeg har ikke fugt på nogle af de andre vægge kun i tilbygningen
Hvornår har du støbt gulvet? 

Mvh. Christian M

Når der kun er fugt i buden af rummet, tyder det på et af 2:
-Der er meget fodkoldt
-der trækker fugt op gennem fundamentet ind i væggen, hvis du ikke har lagt murpap imellem fundament og væg-konstruktion

Annonce
Gulvet er støbt for en uge måske 10

jeg har murepap imellem dog kun en smal stimmel ala 10 cm og kun et lag

kunne jeg installere en ventilation blæser 30 cm over gulv for ligesom at trække det varme luft i rummet ned til gulvet?? 
Beton tar 21 dage om at hærde igennem. Desuden håber jeg for dig, at du har malet udv beklædning på bagsiden.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også