Gulvvarme i eksisterende strøgulv uden krybekælder

Hej

Jeg har et gammelt hus, hvor jeg vil have lagt nye gulve og i den forbindelse gulvvarme. Jeg er dog i tvivl om jeg blot kan tage de eksisterende gulve op,  udlægge spånplader med spor til gulvvarme og herefter nyt laminatgulv direkte ovenpå?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
100mm Rockwool er ikke tilstrækkelig til gulvvarme. Det bliver en dyr fornøjelse i længden, og vil give næring til alvorlige panderynker ved et eventuelt salg.

Gør det rigtigt første gang. Fjern betonlaget og isoler efter dagens standard. Ved samme lejlighed vil jeg anbefale du overvejer en let gulvkonstruktion i stedet for beton.
@Rantzau
Så du tænker en klassisk terrændækopbygning, men med strøgulve ovenpå?
Ikke nødvendigvis. Efterhånden som erfaringerne med lette gulvkonstruktioner løber ind, har du flere muligheder for tilpasning til dit hus. Du kan eksempelvis også etablerer et flydende gulv hvilene direkte på isoleringen.

Erfaringerne viser også, at både husets øvrige isoleringsgrad, luftfornyelse og opvarmning spiller en betydelig rolle.

Min erfaring er, at det kan betale sig at tænke langsigtet. Da jeg startede renovering af et gammelt hus tilbage i 1985, vidste jeg at udgifterne til opvarmning fremover ikke ville falde. Derfor det grundige forarbejde inden jeg greb skovlen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis