Danfoss Shunt temperatur matcher ikke

Hej,
Jeg har gulvvarme siden 2013 som sådan har fungeret men det har aldrig føltes varmt på gulvet og de kolde da kan det have svært ved at holde temperatur men i store hele er det ok. Da jeg fik det lavet undrede jeg mig over den temperatur der er på shunten så jeg tog kontakt til Danfoss men vi fandt aldrig en grund.

Temperaturen på fyr er på billedet som ses 52 grader. Shunt sat til maks og ifølge dokumentation så skulle det være 52 men den er kun 30. Jeg har et tyk gulv og overfladetemperaturen er aldrig det som gulvproducenten foreskriver dvs. 27 grader, det kunne jeg godt tænke mig men ligemeget hvad jeg gør får jeg ikke varmen højere op.

Her er hvad Danfoss skrev :

Bliver fremløbet varmere?

Hvis ikke:
Sluk for shuntpumpen
 
Bliver manifolden varmere ovenfor pumpen?
 
Hvis ikke:
Har du et blandet system med radiatorer og gulvvarme?
Radiatorsystemet kan stjæle tryk/flow fra gulvvarmeshunt da der er mere modstand i shunt og gulvvarmeslanger end i radiatoranlægget.
Prøv at afspærre radiatoranlægget og se om temperaturen stiger.
Hvis den gør det skal der monteres indreguleringsventil ved tilgangen til dit radiator anlæg.
 
Hvis ikke dette er tilfældet:
Skru flowregulering seks omgange ind.
Herefter skal du trinvist skrue en omgang ind til fremløbstemperaturen stiger for at skabe mere modstand over gulvvarmekredsen, således at shunten ikke vil blande for meget returvand op.

Jeg har gulvvarme samt radiatorer i kælderen og jeg har prøvet at slukke for alle radiatorer men lige lidt hjalp det. Når jeg slukker for shuntpumpen så stiger temperaturen på manifolden over pumpen til 38grader når fyr fremløb er 49 grader. Jeg har også prøvet at pille ved flow i shunten men det hjalp hellere ikke.

Hvad kan problemet være ? 

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal i hvert fald have din pumpe på gulvvarmekredsen skruet op på 3. søjle.

Når det så er sagt, så har jeg selv lidt problemer med at få temperaturen på fremløb højt nok op på min Danfoss gulvvarmekreds. Jeg tror jeg skal have skruet mere op for trykket på varmefordelingspumpen før gulvvarmekredsen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis