Revner i gipssamlinger

Hej  
Jeg er begyndt at få revner i samlingerne i mit gipsloft. Det er gipsloft skruet op i listeloft, et lag og lavet med armeringsnet, sandspartel og filt.
Men der er begyndt at komme tydelige revner i samlingerne flere steder.
Er der nogen som har nogle gode råd hvordan jeg fikser det bedst muligt?
Mvh
Martin
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afstanden på forskalningen er den overholdt så den ikke er for stor,de gange jeg har sat gips op også kun med 1 lag har der ikke været problemer der er afstanden været ved 900mm plader =450mm og 1200mm =600mm  afstand iflg knauff det har ikke sået fejl.
Det er ikke sådan at der er samlinger hvor pladerne der støder mod hinanden at pladen ikke har den indsænkning der skal spartles ud 

https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/162632/s/gipsloft-revner-i-samlingerne-gode-raad
https://fyens.dk/artikel/gipsv%C3%A6ggen-sl%C3%A5r-revner
http://vifixerdet.nu/index.php/gordetselv-blog/271-10-hyppige-fejl-nar-du-spartler-vaegge-bygget-af-gipsplader
https://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/1190612-gipsloft_spraekker
Er listelofter skruet efter, inden gipsen røg på? Du kan nok kun fixe det ved at efterskrue ved samtlige samlinger der slår revner, og spartle igen.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg tænker også, at enten er listeloftet ikke skruet ordentligt fast før der kom gips på. Og ellers har gipspladerne ikke fanget listeloftet godt nok.
Hvis du skruer efter med de lange gipsskruer, kan du måske komme gennem listeloftet og fange forskallingen derover. Hvis ikke du ved hvor forskallingen løber, så kør ekstra skruer i, så sandsynligheden for at du fange forskalling øges.

Så bør du kunne nøjes med at spartle efter, slibe og male.
I samlingerne skal der bruges papirstrimler og ikke armeringsnet.
I naboens hus havde Maleren brugt armeringsnet og ikke Papirstrimler.
Sagen endte med at det kostede Maleren en ny loftbeklædning.
Har sat rigtig meget gips op og har altid brugt armeringsnet og har aldrig haft et eneste sted hvor det er revnet i samlingerne.
Et listeloft er som regel bare sømmet op med nogle små dykker og hvis det ikke er skruet ordentligt fast inden gipsen kommer på er det formentlig grunden til at det ikke kan holde.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak for alle Jeres svar.
Listeloftet har jeg efterskruet inden opsætning af gips.
Mit spørgsmål går egentlig på om det er muligt for mig at reparere revnerne og hvordan.
Skærer man en kile af langs revnen og efterspartler, hvorefter der males? Der er jo filt på, så ved ikke om det bliver pænt.

Det kan der ikke gives et entydigt svar på, for det kommer an på, hvorfor revnerne er opstået i første omgang?

Men umiddelbart ville jeg give det en gang papirstrimmel henover revnen. Du skal herefter spartle bredt henover papirstrimlen for at udjævne den forhøjning, der er kommet.
Herefter skal du slibe, grunde og filte på ny henover det område, du har behandlet. Når filten er tør, kan du slibe filtkanten væk med fin sandpapir, så den bliver udjævnet.

Og ellers smid et par billeder op, så vi kan se problemet.
Tak for svar.
Jeg tager et par billeder når jeg er hjemme senere!

​Det er sådanne revner der er kommet 
Det ligner ikke en revne. Det ligner papirstrimmel, der ikke har ligget korrekt i spartlen.
Er det ikke en forhøjning mere end end revne?

Har du prøvet at slibe på det og se, om du kan slibe det væk? 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også