Opbevaringsrum i bruseniche

Hej Alle

I min renovering af badeværelset har jeg længe haft et ønske om et rum ind i væggen til opbevaring af diverse shampoer og sæber.
Jeg har fundet en ønsket placering og størrelse af opbevaringsrummet. Ca 70 x 45 cm

Jeg har en armeret overligger på ca 1 m liggende, som jeg vil bruge som overligger på det lille rum da det er i inder væggen i den ene gavl, hvor der faktisk tidligere har været en hoveddør.

Jeg er i gang med at fjerne stenene hvor overliggeren skal ligge og så vil jeg montere denne før jeg begynder at fjerne resten af stenene inden for den blå ramme.

Hvad er tricket her ??. Jeg er jo nød til at fjerne alle mine støtter her for at sætte overliggeren fast og kile den i spænd.
Måske sker der ikke noget så længe hullet ikke står i en halv dag uden støtter. ??

Når jeg har afklaret dette tænker jeg at lukke rummets  bagvæg med at lime en 50 mm gasbeton plader i. (Så er der noget at klæbe fliser på)

Som der ses på billedet støder jeg jo på nogle murbinder skal min bag gasbeton plade deles så disse limes imellem pladerne eller skal disse murbinder blot klippes da rummet jo blot er en lille procentdel af en gavl på ca 8 x 6 m.

Rummet bliver selvfølgelig lukket med fibertape i samlinger og vådrumsmembran før opsætning af fliserne

Mvh René 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ud med de kiler og støtter og så ind med overligger. og lægge en fuge ind under i enderne samt over op imod stenene. Det falder ingen steder i den bredde.
Den ene synlige murbinder kan jo bøjes på en måde så den kan ligge imellem overligger og gasbeton. Men skulle du støde på 1 mere så har manglen på den  enkelte murbinder ingen betydning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Og skulle der falde 1 sten eller 2 ud så mures de bare på plads igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Er det en ydermur?
Der står i indledning at det er en gavl hvor der der tidligere har siddet en hoveddør. Så ja det er en ydermur og typisk også der hvor der er murbindere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Tænkte på om det ikke blev en kold niche hvor fugten vil kondensere ;-)
Som jeg opfatter det så kommer hans tyndegasbeton plade lige inden for isolering. Men jeg har da lavet indbygnings toilet hvor del af hulmuren er taget u brug. Her har jeg så isoleret med en flamingo plade i stedet for rockwool. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis