varmepumpe viser højer højere temperatur end der er.

jeg fik installeret en mitsubishi luft/luft varmepumpe i januar, men jeg synes det kniber lidt med opvarmningen. vi kan godt lide at have 23+ grader i stuen. så jeg har sat den til 24 grader til at starte med, men nogen morgener er temp lavere end det indstillede, jeg satte den lidt højere, nu står den på 27 grader, og der var stadig kun 22 grader i stuen da jeg kommer ind her til morgen.
i appen siger den selv at temperatur er 26,5 grader. men jeg har 2 sensorer i stuen, den ene viste 22, den 23 grader
vores hus er 116 kvm, men der er lukkede døre på flere værelser og bryggers om natten(som radiatorene så opvarmer til 22 grader), så det er nok kun 60-70 kvm den skal holde varm.

jeg tænkte også den måske bare ikke kunne opvarme det, men jeg har haft et stik sat på den fra starten så jeg kunne følge med i elforbrug, og her til morgen viste den kun et forbrug på 770 watt, så det er ikke fordi den kæmper med at følge med..

er det en fejl på dens termostat, eller er der en natdrift/sparedrift, som ikke lige umiddelbart er synligt..
jeg fik installeret en mitsubishi luft/luft... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder for mig som om du må insistere på at få besøg af installatøren.

Det kan være noget så simpelt som føleren i udedelen der har sat sig i sommerens løb.

Men, som jeg skrev længere oppe i tråden, så er de temperaturer vi har lige nu absolut ikke optimale for L/L varmepumper da udedelen hurtigt samler is.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Du skal bruge din garantiret , der er absolut noget galt her , der har været 3-4 nætter med temperatur omkring frysepunktet som har iset yderdelen lettere til , men nu er temperature omkring 5 C og nu burde den  ikke ise mere til ..Det er ellers et symptom på manglende kølemiddel når den iser meget og hurtigt  til....................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 01-12-2020 11:58:14

Du skal bruge din garantiret , der er absolut noget galt her , der har været 3-4 nætter med temperatur omkring frysepunktet som har iset yderdelen lettere til , men nu er temperature omkring 5 C og nu burde den  ikke ise mere til ..Det er ellers et symptom på manglende kølemiddel når den iser meget og hurtigt  til....................

 den har kørt afrimning 3 gange på de sidste 6 timer, og der er 5 grader udenfor, er det unormalt, jeg synes ikke jeg har lagt mærke til den har gjort det så ofte før, men jeg ved ikke om det er normalt.

Det er ikke normalt , der er  noget helt galt , mener jeg ........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
ringede til forhandler igen, denne gang bedte hun mig tage strømmen fra i 20 min, og tilslutte igen, nu har den kørt uden driftstop siden igår eftermiddags, hvis den stopper igen må jeg bare ringe igen..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis