Revner i loft

Hej.

Efter nogle år i vores gamle Frederiksberg-lejlighed, er der begyndt at komme revner i vores gipsloft. Umiddelbart ligner det i samlingerne, da det er samme sted, 2 steder - lige ved vores vindueskarnapper. Kan man fikse det selv uden ALT for meget arbejde?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Samlingerne er sandsynligvis ikke fastgjort til samme lægte og så arbejder gips enderne forskelligt.

Der er ingen vej uden om hvis du ønsker et varigt holdbart resultat: Pladerne skal ned og nye lægter monteres solidt. Samlingerne skal fastgøres med max. 10cm. afstand og armeres med væv og spartles.

P.S. Ved samme lejlighed bør du udskifte skyggelisterne så de passer både i profil og smig. De er godt nok stykke og ligner noget en fuld klamphugger har smidt op med en skovl.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for svar - det var desværre ikke det, jeg ville høre haha, da det lyder som et større projekt, jeg ikke selv kan klare 😅 vil det så ikke kræve at hele loftet skiftes?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det vil det desværre nok.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Men tag og skift i hvrtfald de lister, som Rantzau fremhæver. Det ser rædselsfuldt ud og er ikke nogen stor opgave.

 

Ja nu er jeg ikke håndværker, så det er ikke noget, jeg som sådan har lagt mærke til   men nej det kan jeg nok godt klare selv.
Hvis du er totalt blondine i håndværk, så kan du bare gå ned i Netto og købe en ramme juleøl, og så ringe til et par venner. Måske de ikke skrifter hele loftet, men i det mindste de lister der ;)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også