Vandbaseret gulvvarme - svært ved at holde en god rumtemperatur

Hej

Jeg har fået lagt vandbaseret gulvvarme i et ca. 35 m2. rum, men kæmper med at holde en jævn temperatur (pt. indstillet til 24 grader) temperaturen ligger typisk og svinger mellem 22 og 24 - og det virker til at det ofte tager flere timer at ramme de omkring 24 grader, efter temperaturen har været sænket over natten.

Overflade temperaturen er ca. 27 grader på laminatgulvet, så har svært ved at hæve den yderligere.

Hvad mon det skyldes.... dårlig isolering?

God dag.
Hej Jeg har fået lagt vandbaseret gulvvarme i et... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
lyhne1 skrev den 30-11-2020 05:44:32

Hvis ikke problemet er relateret til gulvvarmen, kan det vel udelukkes?

Du nævner selv, at loftisolering kan forbedres..
Vinduesparti, kunne også være en mulighed, jeg har en KPK-facadedør der er noget nyere, men med 2-lags glas, den er altså ret kold, hvis dit vinduesparti er lige så koldt, kunne det også godt give nogle store udsving.
du nævnte mulig fejlmontering.. Hvad tænker du?

Jeg kom også lige til at tænke på, om temperaturudsvingene er noget du kan mærke? Eller noget du måler? Og hvor du måler det? (Via gulvvarmetermostaten, måske?)

 Jeps, der skal kigges på loftisoleringen, men jeg tror ikke den store forskel skal findes her :(

Jeg tænker korrekt konstruktion mellem vindue og mur, isolering, fuger mv. måske er der er noget galt her.

Vi kan sagtens mærke forskel på om der er 22 eller 23,5 grader i rummet - derudover kan der til tider føles som om der trækker en smule på trods af alt er lukket.

Jeg ser nuværende rum temperatur på termostaten (der sidder 2 stk. ca. 1,6 m over gulvet) , og overflade temperaturen måler jeg med en laser.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis