Installation af varmepumpe

Hej lav-det-selvere

Jeg har en varmepumpe i sommerhuset som ikke vil mere, den er 15 år gammel så gider ikke begynde at få en til at fejlfinde på den.

Så tænker at købe en ny, men hvis man køber en er det så noget man selv kan installere? Hvad med kølemiddel? Elinstallationen kan genbruges fra den gamle tænker jeg.

Man kan flere steder finde en til 5-7000 kr som jeg tænker er det jeg vil ofre da den kun skal bruges til supplement til brændeovnen så det er ikke meget den bliver brugt.

Hvad siger I, er det noget man kan selv?

Allan
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan udmærket selv montere den,men påfyldning af kølemiddel skal foretages af en aut.installatør.

bh
Da kølemidlet er utroligt tyndtflydende så skal samlinger laves af en kølemand , og så skal hele systemmet evakueres for atmofærisk luft , før der bliver åbnet for kølemidlet , du skal have en fagmand til det , ellers gælder garantien ikke .........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Tak for svar. Gider kølemænd lave sådan en opgave eller vil de hellere lave det hele, hvad er jeres erfaring.

Kræver det også en kølemand til at skille den gamle ad? Den er opsat i 2005 og fungerer ikke.

Allan
Hvis du skiller det gamle agregat ad, lukker du også kølevæsken ud i luften, og det er bestemt ikke miljø- og klimavenligt.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis