Miele integreret opvaskemaskine til fremtidigt køkken - Hvilken højde skal jeg vælge?

Vi skal have nyt køkken om X måneder, men er nødt til at udskifte opvaskemaskinen _nu_.
Planen er at anskaffe en integreret model, der kan genbruges i det nye køkken.
Indtil da kommer den til at stå under bordpladen med fronten 'frit fremme'.

1) er der nogen funktionelle problemer i det? (vedr. det æstetiske kan man måske finde en billig midlertidig  låge)

2) det skal være en Miele. De sælger opvaskemaskiner i 2 højder: Normal (80,5-87 cm) og XXL (84,5-91 cm) .

Jeg er i tvivl om jeg kan komme til at købe en model der ikke kan bruges i det nye køkken (det er ikke endnu bestemt hvilket det skal være):

- er det mest sikkert at vælge den lave model mht. kompabilitet med nichehøjden i det kommende køkken?

- eller er det decideret dumt ikke at vælge en høj model?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min opvaskemaskine er indbygget og er 88 cm. høj. den når lige til underkant af køkkenbordet. Så en xxl. må kunne gøre det. Køkkenet er et standard køkken.

fase
Bordpladens højde skal passe til den, som skal arbejde ved den. Det kan justeres ved at ændre højden på soklen.

Hvis du er lav, og gerne vil have bordpladen ned i forhold til i dag, så skal du vælge den lille maskine.
Hvis du er tilfreds med højden i dag, og der i dag er plads til den store, så vælg den. Med mindre du vil have en meget tyk bordplade  

Indbygningsmålet til min egen maskine er 87 cm.
Tak for svarene, det lyder som om jeg skal vælge en XXL.

Kan man bruge en integreret model uden køkkenfront? (Jeg vil gerne kunne åbne maskinen 😉)
Jeg kender ikke Miele konkret, men de fleste skal have en front skruet på for at have et greb at tage fat i. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du ikke decideret går efter en integreret model, kan du købe en underbygningsmodel. Men alle modeller har håndtaget til at åbne maskinen med integreret i betjeningspanelet. Så du kan roligt vælge en integreret model. 

fase
Annonce
Bosch/Siemens har også modeller som kaldes XL. Vi gik fra en alm. til en XL for nogle år siden i samme køkken. Dvs. dén højde du læser er det indvendige mål og ikke den reelle højde på maskinen. Den ekstra højde er fundet nedad, dvs. benene/soklen på XL-maskinen er lavere end på den alm.

Derfor kan man bruge begge modeller uanset hvad. Jeg går ud fra at det er det samme hos Miele.

Så der er kun fordele ved en XL efter min mening.

Mvh. AllanE
Ifølge power.dk er nettomålene som følger (DxBxH):Normal: 570,0 x 598,0 x 805,0 mm
XL: 570,0 x 598,0 x 845,0 mm

Så hvis man ellers kan stole på det, er en XXL maskine 4 cm højere, og i begge tilfælde kan de skrues 6,5 cm op.

Men jeg tror også det skal være en XXL. Jeg tænker de introduceret XXL fordi køkkener generelt er blevet højere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis