Tætning af "ulovligt" afløb.

Hej med jer alle.

Jeg bor sammen med konen i en ejer-lejlighed på 2 sal.
Det viser sig nu efter mange år, at vores badeværelses afløb er 'ulovligt' da man kan se beton-kanten i afløbet.
Da bygningen er fra 1975, betyder det at afløbets stand ikke er den bedste, og der desværre løber vand ned hos underboen i ny og næ, når afløbet stopper og vandet når op til den rå beton.

Er der en 'nem' løsning på dette?
Jeg har kikket på flyderne tætninger.
Som jeg forstår det, skal der laves helt nyt gulv, pga vådrums membran hvis det skal fikses ordenligt, man min ekspertise ikke ligger her, håber jeg på klare råd og informationer.

Mvh.
Kim
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener ikke du skal skifte hele gulvet, for at renovere det. Jeg mener, at kravet om vådrumsmembran i 1970'erne kun gjaldt for pladegulve. Går ud fra at du i et lejlighedsbyggeri fra 1975 har betongulv - Det må du gerne renovere efter den standard der gjaldt på det tidspunkt - dvs- uden at lægge vådrumsmembran i hele gulvet. Men du skal nok have skiftet afløbet. der findes løsninger - som anvendes af forsikringsselskaber, hvor det nuværende afløb påføres en tætningsmasse - men det kræver dispensation fra kommunen. 

Mvh Troels
Vi har haft det samme problem, i en etageejendom fra 1935. Der fik vi fat i en murer, som smurte flydende vådrumssikring på betonen i afløbet. Og det er stadig tæt, nu på 10. år.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis