Støbning af gulv med lecanødder og fastgørelse af rør-i-rør fremføring af VVS slanger

Jeg har et ældre hus, hvor jeg gerne vil støbe et 7-10 cm tykt beton gulv ovenpå stampebetonlaget, meen jeg vil gerne højne isoleringsværdien og fremføre VVS rør, som 15mm rør-i-rør til radiator på rionet. Overvejede at fuldstøbe og slibe betonen for at afslutte med et beskyttende slidlag og efterlade et råt look, men der er måske tilstrækkelig holdbarhed og bedre muligheder for selv at komme til at fuldføre arbejdet, hvis jeg
1) lægger 1-2 lag dampspærre (for at undgå radon)
2) lægger rionet på afstandsplast til fastgørelse af rør-i-rør pex og armering af beton
3) fylder op med lecabeton (1:8 cement:leca. Det svarer til 1 sæk med 50 liter Leca® 10-20 til ca. 7 liter cement og ca. 5 liter vand) indtil lidt under endelig gulvhøjde
4) benytter afretningsbeton til de øverste milimeter
5) afslutter med slibning, voksbehandling eller lak/epoxy

Forslag. Risiko for revnedannelse? Bedre isoleringsværdi ved trægulv på strøer over strøet leca med nogle centimeters luft under gulv?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Leca isolere jo ikke specielt godt, du vil opnå en betydelig bedre isolering med "flamingo"

Vi prøver igen, i morgen --
Nej, det går ikke, for så skal der dannes et meget solidt betondæk ovenpå flamingoen, med en tykkelse på mindst 5cm, og ville derfor kun give plads til et par cm flamingo.

Mit spørgsmål er, om armeret lecabeton er tilstrækkeligt modstandsdygtigt overfor revnedannelse, så jeg kan afslutte med nivelleringsmasse.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej,

Letklinker støbt med beton isolerer stort set lige så dårligt som et massivt beton dæk. 100 mm gulv har en u-værdi på ca. 1,8. BR18 krav er 0,15

Det vil revne, hvis du ligger et par mm på toppen.

Du må i gang med skovlen😀


/K

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også