Ophænging af skab over fliser

Jeg skal hænge dette skab op på mit badeværelse. Der hvor bunden af skabet skal hænge er der fliser på væggen, men det er der ikke i toppen. Så hvis jeg bare hænger det op uden videre, vil der være et gab på ca 7 mm (flisernes tykkelse) bag det meste af skabet.

Jeg tænkte på at lime eller sømme sådan en liste her bag på toppen og siderne af skabet, på nær de steder hvor det skal sidde ind mod flisern, da den liste er netop samme tykkelse som fliserne, så vidt jeg kan måle.

Er det en god idé, eller er der en bedre løsning?
Jeg tør ikke binde an med at fjerne nogen af fliserne, og da vi bor til leje er det nok heller ikke en mulighed.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil være en god løsning af "fylde op" med en liste hvor der ikke er fliser. Jeg ville dog nok vælge en skarpkantet liste. De kan købes i de fleste byggemarkeder.

Søren O
Nogle skabe er sådan indrettet at bagbeklædning sidder et lille stykke inde. Så man man måske save de 7 mm af skabet uden at det kan ses inde i skabet. Er det ikke en mulighed så udfyldes med fladlister. De kan i øvrigt købes i hvid malede så passer det med det samme hvis det er farven. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Søren O skrev den 25-11-2020 18:18:47

Det vil være en god løsning af "fylde op" med en liste hvor der ikke er fliser. Jeg ville dog nok vælge en skarpkantet liste. De kan købes i de fleste byggemarkeder.

Jeg har svært ved at finde lister på præcis 7 mm, når jeg søger online. De er enten 5 mm, 9 mm eller tykkere endnu. Kigger jeg de forkerte steder?

Du har ret dit eget bud med 7 mm forkantliste er nok det der kommer nærmest. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også