Ingen gulvvarme

Hej
Vi har fornyeligt købt nyt hus med gulvvarme men jeg har problemer med at få det tændt.
Jeg har prøvet at skrue op på både termostaterne (ved 2og stille Grundfospumpen på III (som er max) (ved 1-tallet). Røret er varmt indtil termostaten men ikke efter.
Jeg har også forsøgt at skrue den lille sorte prop (ved 3-tallet) og den hvide prop (ved 4-tallet) af, fordi jeg tænkte der måske er luft i systemet, men det er i hvert fald ikke måden at få det ud på.
Gode forslag til hvad jeg kan prøve? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den hvide dæksel ved " 4 " skal skrues noget op eller helt af i første omgang. Der skulle gerne sidde en lille stift under som lukker når den trykkes ned. Så regulerer du gulvtemperatur på termostat " 2 "
Er der tændt for pumpen? ?  og kører den ? Det kan du kontrollede ved at skrue den store skrue af i midten, og mærke efter med en skruetrækker ind i hullet.  Der kommer en smule vand ud men ikke mere end det siver ned ad pumpen.
Når du kun har 1 streng i gulvvarmen så kan pumpe sagtens klare sig med en indstilling på !
" 3 " er en automatisk udlufter. Den skulle selv klare det, men hvis du skruer den lille sorte dæksel af og trykker på den lille stift i midten ( samme system som ventil på bil dæk ) så kommer der enten først lidt luft eller også bare lidt vand. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar. Jeg fik startet på det. Og fik så rørt ved en mør ballofix i samme ombæring. Nu kommer der vand ud forkerte steder. Jeg må have en fagmand på fra morgenstunden...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis