Udprinte PDF på begge sider.

Hej til Jer.
Søger lidt vejledning til at udprinte en PDF fil på 82 sider. Jeg vil gerne printe på begge sider således at margen passer til at man kan hæfte eller hulle til en mappe.
På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare sætte et flueben i markeringen Udskriv på begge sider. Margenen er bestemt af PDF filen. 

fase
Hej Fabrin.
Tak for svar. Jeg har godt set at der var sådan et afkrydsningsfelt, men var usikker på hvordan margnerne ville blive. Jeg har aldrig prøvet det før. og 82 sider er immervæk mange at sætte igang, så derfor Var jeg interesseret i hvilke erfaringer der var.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du kan jo starte med at skrive fx. side 1-4 ud og se hvordan det ser ud.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Hej Kovas
Det lyder som om du ikke bare vil printe på begge sider, men samtidig sikre at der er plads til at hæfte i den ene side? I så fald skal du også sikre indbindingsmargin - sådan at teksten rykkes fra side til side.

På min printer indstilles dette under punktet med for/bagside. På nogle printere kan du indstille to-sidet ved starten af printmenuen, men for at indstille indbinding skal du sikkert ind under avancerede indstillinger.

/S

Hej Silas.
Tak for svar.
Ja der er præcis det jeg vil. Altså kunne indbinde. Min printer er en canon. er det i pdf-en eller i printerens menu at jeg finder det?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Jeg kan nu se at det er i printerens menu. Under egenskaber. Her skal jeg så angi hvor meget margen som jeg vil ha. Hullerne fra min hulledims er ca 16mm fra kant så hvis jeg sætter margen til 20mm. Bliver siden så auto smallere? eller bliver den skalleret på begge ledder?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
godt spørgsmål, jeg kan ikke indstille mængden af margin på min standard printer. Prøve at printe 4 sider med hhv 20mm indbinding og som "normalt". Så kan du se om der rykkes i modsatte margin (vil jeg tro sker) eller om der blot klemmes
/S
Du får lige et skærmbillede, som viser hvordan det ser ud, når jeg vil printe en PDF fil ud. Du kan under billedet af siden bladre i siderne, så du kan se, hvordan udskriften bliver.
Du får lige et 

fase
Hej Fabrin.
Ok jeg kan bladre i siderne i feltet med skyderen (tænkte ik over det) Men hvis jeg krydser af for begge sider og angir 30mm margen så ser siderne ligedan ud. Enten er der en oplysning jeg mangler at gi eller osse printer den ik som vist.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Margenen er, så vidt jeg ved, givet i PDF filen, så det kan du sikkert ikke ændre. Har du prøvet at åbne filen med WORD, så får du muligheden for at redigere og ændre margener. Det er et større arbejde og måske passer indholdsfortegnelse heller ikke mere. Hvis du vil prøve at åbne filen i WORD, skal åbne WORD og i vælge åbn fil og vælge din PDF fil.

fase
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis