Udprinte PDF på begge sider.

Hej til Jer.
Søger lidt vejledning til at udprinte en PDF fil på 82 sider. Jeg vil gerne printe på begge sider således at margen passer til at man kan hæfte eller hulle til en mappe.
På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Søger lidt vejledning til at udprinte... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej til fabrin og andre.
Jeg har ikke word men open office. Det ser ud som om exporter kun er til forskellige microsoft programmer. Men jeg prøvede at printe 4 sider med afkrydsning i print på begge sider og 20mm margen i venstre side. Margnen er god nok og den er i de rigtige side men den printer nok så fint på 4 stk papir. Jeg kan så klister dem sammen 2 og 2 men det virker lidt fjollet. Er der nogen som rent faktisk har prøvet det med pdf-filer?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der står osse i overskriften at det er Adope Acrobat Reader.  Hvad siger din printer/udskrifthåndtering når du skal vende papiret? jeg er nok lidt på herrens mark.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har lige prøvet at printe 4 sider fra en PDF fil. det virker fint med de margener, der er defineret i PDF filen. Så prøv at printe 2 sider, hvor du har markeret afkrydsningsfeltet "Udskriv på begge sider af papiret". Hvilken printer har du? På nogle printere skal man selv vende papiret for at printe på den anden side.

fase
Hej jeg har en canon pixma ts5050. De 4 jeg printede kom så hurtigt at det var umuligt at vende papiret.. jeg prøver lige dit forslag.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Hej igen.
Ja så virker det og den fortæller hvordan jeg skal vende papiret. Ved du om man kan bruge funktionen skaler. for så kunne man jo få lidt større margen på den måde.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Prøv om du kan skalere til 90 eller 80%. Kovas prøv det.

fase
Det duer ikke.
Så kommer printet i det venstre øverste hjørne.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Altså ingen skalering. Hvis du gerne vil have printet filen ud så der er skrift på begge sider, så skal du måske printe siderne ud to ad gangen. Jeg skal også gerne konvertere filen til en wordfil, hvis du sender den til mig. Hvis det har interesse, får du min mailadresse på en PM.

fase
Tak fabrin.
Det kunne være sjovt at prøve med et word dukument. Hvis du tror at det fungere med en større margen i venstre side. Og tryk på begge sider.
Hvad mener du med at printe 2 ad gange.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis