Opbrækning af gulv

Hej,
Jeg skal have brækket ca. 45m2 beton gulv op. Beton tykkelsen svinger fra 17-27cm.
Er der nogen der har erfaringer med hvordan jeg kan gøre det smartest?
Jeg har opbrækket ca 4m2. Det tog mig 1 dag. Så kan jeg hurtigt gange op hvor mange dage jeg skal bruge.
Så måske nogen har et tip til hvordan jeg kan speede processen op?
Jeg har indtilvidere bare brugt en nedbrydningshammer fra scheppach.
Er det måske pengene og tiden værd at få nogen prof til at gøre det? Hvem yder denne service?
Tak
Hilsen Dennis 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal i gang med lignende projekt og har ikke nogen fornemmelse af hvor kraftig en slaghammer / nedbrydningshammer man skal gå efter. De svinger jo fra en slagkraft på 4 joule i de små maskiner til 50+J for de store.

Dennis, hvor kraftig er dén du har brugt? Og hvad med din, uldal?


Mvh. AllanE
Du bør nok gå op i hammerstørrelse og så få lidt hjælp, så i kan skiftes til at stå med hammeren
Den størrelse her​​​

Bare kald mig BBB 
Allan - jeg har brugt en 1600W med en slagenergi på 50J.
Synes faktisk den fungere fint. Man skal bare lige have teknikken. Den koster 1000,- i Harald Nyborg 
Annonce
Hvis du vil være færdig i en fart, så minimum 48 J. Den kan klaske betonen ud i klodser, så transporttid forkortes.

 

Bare af ren nysgerrighed, hvad er det for et gulv du har, der er SÅ tykt :D har de haft for meget beton og bare fyldt på til der ikke var mere?

 

Det er et hus fra 61. Der er lavet nyt gulv over flere omgange. Nederst beton blandet med 5cm store sten. Så leca beton og til slut “alm” lag beton
Jeg har for et par år siden banket et gulv op der minder om dit (gammel stald med pigsten nederst og så 2-3 lag beton ovenpå). Lejede en stor nedbrydningshammer fra Bosch og en lille gravemaskine, der kunne komme ind af døren og så har mine børn heldigvis altid brug for penge, så gik det som en leg.
Lej en stor nwdbrydningshammer. Jeg har os selv været mellem igennem med et tykt lag beton.

Fidusen er at du skal tiden hammre ned i gulvet ud mod et åbent stykke, så dig beton kan slå sig løs. Giver det mening? 

Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis