hej kyndige mennekser
Jeg bor i en gammel opgang, og vi har i vores lejlighed problemer med en af vores radiatorer. Den suser helt vildt hver gang der er en i opgangen som tænder, også varmer den ikke når vi selv tænder den. Vi har haft vvser på besøg mange gange nu. Han har skiftet indgangsventilerne, skruet ned for trykket, skurret på differenstrykket (tror jeg han sagde det hed) også har han skiftet ventilen på radiatoren: Han har smidt håndklædet i ringen, og siger han ikke kan gøre mere. Radiatoren suser uanset om den er slukket eller tændt. (Den lyder som en elkedel der koger). Da vi har andre varmekilder i vores hjem, og vi bor til leje, og derfor ikke bare kan skifte radiatoren (vores udlejer nægter at gøre mere), så har vi snakket om at bygge noget at sætter rundt om radiatoren, og bare tage den ud af brug. Men, og det er her jeg håber at det er en der kan hjælpe, er det problematisk? Kan man godt bare bygge en kasse om en radiator, eller risikere vi at den stadig står og forbruger inde i kassen? På forhånd tak for jeres input. Venlig hilsen Rikke