Radiator - kan man bygge den inde?

hej kyndige mennekser

Jeg bor i en gammel opgang, og vi har i vores lejlighed problemer med en af vores radiatorer. Den suser helt vildt hver gang der er en i opgangen som tænder, også varmer den ikke når vi selv tænder den. Vi har haft vvser på besøg mange gange nu. Han har skiftet indgangsventilerne, skruet ned for trykket, skurret på differenstrykket (tror jeg han sagde det hed) også har han skiftet ventilen på radiatoren: Han har smidt håndklædet i ringen, og siger han ikke kan gøre mere. Radiatoren suser uanset om den er slukket eller tændt. (Den lyder som en elkedel der koger). Da vi har andre varmekilder i vores hjem, og vi bor til leje, og derfor ikke bare kan skifte radiatoren (vores udlejer nægter at gøre mere), så har vi snakket om at bygge noget at sætter rundt om radiatoren, og bare tage den ud af brug. Men, og det er her jeg håber at det er en der kan hjælpe, er det problematisk? Kan man godt bare bygge en kasse om en radiator, eller risikere vi at den stadig står og forbruger inde i kassen? På forhånd tak for jeres input. Venlig hilsen Rikke 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du ikke bare gøre da du bor til leje. Udlejer bestemmer - desværre.
Måske kan du få udlejer til at få sløjfet og afmonteret radiatoren.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Hej Jens. Jeg kan godt se hvad du mener. Vi vil ikke bygge den inde permanent, hvis det giver mening. Vi vil bare bygge en træramme, som kan fjernes nemt igen efter vi flytter. 
Ok. Jeg så det som om at den var i opgangen. Jeg kan se problemet med en larmende radiator inde i lejligheden.

jeg syntes at du skal henvende dig til lejernes retshjælp og høre hvordan du står. Udlejer har selvfølgelig forsøgt at få problemet løst, men har nu givet op. Jeg mener ikke at man umiddelbart skal acceptere en radiator der larmer. Den skal både være lydløs og brugbar.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis