Nyt køkken eller opgrader det gamle?

Hej jeg har et ældre køkken i en ny andel, som jeg er flyttet ind i. Der er som så ikke noget i vejen med det, men der er ikke nogen ovn i køkkenet/kun mikrobølgeovn. Går og tænker om 1. Jeg skal smide et helt nyt køkken derind/med en kombiovn eller 2. lave nogle mindre/mellem opgraderinger på det gamle køkken

I forhold til option 2 ville jeg bare skifte fronterne og lågerne i bunden af køkkenet/det er noget Blume skuffedarie + få en bordplade ved køkkenhåndvasken som matcher træbordpladen ved kogepladerne. Jeg ville også gerne ha’ en indbygningskombiovn, hvor mikrobølgeovnen pt. står. Rummet der er h:80, d:55 og b: 50. + der strømstik i bunden. Det er dét med indbygningskombiovnen, som jeg er i tvivl om og gerne vil bede om nogle kommentare på/er det muligt?
Option 1. Er at gå i den lokale Ikea og købe et nyt køkken, men i samme setup som det gamle dog med en kombiovn.
​Tak på forhånd :)


Tread
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er lidt svært at se, hvor mange elementer vi taler om, men umiddelbart vil jeg vurdere, at det bliver lige så dyrt at renovere - og mere utilfredsstillende, for du har stadig den "gamle" løsning. Men du får et issue mht ovnen. der er kun plads til 50 cm bredde, svært at finde en ordentlig stor kombi-ovn i den bredde. på den lange væg i venstre side  kan du udnytte lofthøjden, ved at købe Ikea vitrineskabe i 40 cm højde. Helt op under loftet med 2-3 stk og en klap-sammen stige, så har du plads til de ting du bruger sjældent.
Ja der mangler faktisk både bredde og dybde før det bliver muligt med normale elementer.

Men samtidig ser det ud som om du faktisk har noget dybde men at der er bygget en rørskjuler ud fra væggen i den (som iøvrigt ikke der helt lovlig ud for der må være nogle skjulte samlinger omkring den ballofix der er hul til).

Hvis det skal blive rigtig godt skal du nok have alt det tilbyggede ned også arbejde med at få omlagt rør sådan at der bliver plads til 60x60 elementer hvor du kan have ovn mv.
Men det er en større omfang før du er færdig og en del skal helt sikkert laves af autoriseret VVS. 

Ask
Tak for svar begge to :)
Det bliver nok et helt nyt køkken så, tror nok også det bliver bedre i længden. De rør der er skjult af den der udbygning, kan tilgås og ses oven fra, da man kan løfte bordpladen af på det stykke/hvis det gør det mindre suspekt/ulovligt :) Har fundet en fritstående kombiovn på nettet, som kunne passe der hvor mikrobølgen står pt., så måske jeg bare smider 2000 kr. afsted på den og investerer eller rejser for resten af pengene haha.

Tread
Ja, ja... en halv løsning er jo også en løsning. Held og lykke

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis