Skal jeg følge Br18? Efter brand

Hej Lav det selv,

Efter en brandskade i vores krybekælder, hvor nogle af de store bærende bjælker som står på små murstens tårne, er brændt væk; er jeg godt og grundigt i tvivl om hvilke regler der gælder når jeg skal til at genopbygge.

Som nævnt er det bærende bjælker som skal skiftes, derfor ved jeg ikke om dette går ind under en ombygning/renovering eller reperations af krybekælder. Der er tydeligvis forskellige regler ifl. https://krav.byggeriogenergi.dk/gulv-over-krybekaelder. Som jeg forstår det, så kan jeg nøjes med at skifte bjælkerne og smide noget nyt isolering under, givet der er tale om en reperation. Men er det en ombygning skal jeg isolere (300mm) og fylde hele krybekælderen op.

Er der nogle herinde der er har forstand på den slags? På forhand tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gregeren
Gregeren
3721 2830
Det er blot en udbedring/reparation du er igang med. Det kan man fastslå ud fra at det arbejde du skal igang med er at reparere det eksisterende.
Fjerner du hele gulvet inkl. de øvrige bjælker i bjælkelaget, er det en anden sag.
Dvs. at du ikke behøver at lave det bedre end det var.

Men det er da oplagt at forbedre, hvis der er områder hvor det kan svare sig. 

Elektronikteknikeren
Du har vel også en forsikring der erstatter til nyværdi og her skal der tages hensyn til ændrede regler

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her