Afløbsrør sidde løst

Hej eksperter,

Har her til aften opdaget et træls problem, jeg gerne vil have rodnet med det samme. Under min håndvaske opdagede jeg en lille pøl af vand. Efter at have åbnet en af skufferne lige over, kunne jeg konstatere, at det har dryppet fra et vandrør (jeg som også synes virker noget løst)

Hvordan kan jeg få løst det her, tænker I?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand
ev elmand
16713 7480
Velkommen på lds
Hvis det er afløbs røret kan det måske bare skubbes hårdt på plads. Altså skubbe det ind imod væggen. Men du skal lige være sikker på hvor vandet kommer fra. Er det længere oppe unde vasken, så er det her der skal sættes ind. Prøv at åbne for vandhane og hold hånden omkring røret så kan du bedre mærke om der der siver vand nedad røret.
Hvis det ikke er utæt ved den mindre påvirkning kan du sætte proppen i, og fylder vasken, for derefter at kigge samtidig med at proppen hæves. Så er der mere tryk på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Frederik_sava
Frederik_sava Trådstarter
3
Tusind tak for svaret. Har konstateret, at det er røret på billedet, at vandet drypper fra. Har prøvet at skubbe det hårdt ind mod væggen, men der ryger bare tilbage til "startpositionen"

Nogen andre råd, til at få det sat solidt sammen. Problemet har aldrig været der før, først lige nu, at det er dukket op, hvilket jeg synes virker lidt underligt. Men ved ikke om sådanne rør løsner sig over tid? 
jenshøj
jenshøj
2696 4800
Fra hvilken samling på røret drypper det?
For mig at se, er afløbet samlet "baglæns" i forhold den den vej vandet løber. Det gør alt andet lige, at det er meget vigtigt at pakningerne er tætte.

Annonce
Prøv at pil bøjningen af og kig på røret i væggen, evt tag et billede.
Måske er det røret i væggen der har skubbet sig bagud, så du ikke kan få samlingen ordentligt skubbet i bund.
Som jenshøj skriver ser det ud til at være monteret omvendt men det plejer nu alligevel godt at kunne blive tæt. Ellers kunne du også overveje at sætte en fernco på, så du får ”vendt” rørene rigtigt.
Fernco du skal self finde den rigtige størrelse

Bare kald mig BBB 
ev elmand
ev elmand
16713 7480
Der kan også bruges en muffe LINK når det er plastrør i begge ender. Fås i alle størrelser

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Frederik_sava
Frederik_sava Trådstarter
3
Sådan her ser røret ud, efter bøjningen er taget fra.

Annonce
Røret skal stikke en 4-6cm ud fra bagvæggen for at samlingen bliver tæt og det ser det ikke ud til at gøre. så du må prøve om det kan trækkes lidt ind og om du kan holde kontra på det mens bøjningen sættes på. Smør pakningen med lidt sulfo for at den glider nemmer på. Måske er du nødt til at gøre hullet større så muffen ikke rammer på bagvæggen.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her