Jeg bor i en lejlighed i København med en dør til et relativt småt badeværelse, som jeg tænker gerne skal skiftes ud. Døren og/eller karmen er blevet skæv, og lukker ikke tilnærmelsesvis tæt. Jeg har ingen erfaring med den slags opgaver, men fint med gå-på-mod :-) Jeg kunne godt tænke mig nogle umiddelbare pointers fra mere erfarne hoveder med do's and dont's :-)
Den nuværende dør er i målene 625x1800x25, og jeg har vedhæftet nogle billeder (nederst).
1) Jeg forestiller mig at skulle have en form for fugtsikker dør, evt. en Stable-dør som anvist i
denne artikel på goerdetselv.dk. Men hvad er nødvendigt? Er der billigere alternativer, der stadig holder?
2) Jeg ikke kan finde nogle dør i præcist de mål (særligt højden). Er det bare mig der ikke har kigget godt nok, eller er det en umulig opgave? Alternativt går jeg ud fra man bare kan skære dem til i højden? Så man slipper for selv at skulle konstruere selve døren :-)
3) Kan man slippe afsted uden at skulle skifte karmen ud? Eller kan man lige så godt gøre sig selv den tjeneste at få det gjort nu man er igang?På forhånd mange tak!
Mvh,
Caspar