dyksav/rundsav - batteri eller ledning?

Ud fra test jeg kan læse på nettet, så dør de fleste batteri-dyksave efter et par meters savning i en regular.
Aldrig haft en dyksav, så ved ikke om det er for lidt. Jeg skal bruge den til diverse hobby projekter. Fx hønsehus, bord til værksted, hylder - ikke ombygning eller terrasse.

Vil I gå efter en med batteri og fleksibilitet eller ledning som bare kører derud af?
Erfaringer?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lidt svært at råde dig, men hvis det var mig ville jeg tage med ledning.
Du får mere motor (både kræfter og klinge hastighed) for pengene i forhold til batteri maskinerne. Det skal dog opvejes mod en tungere maskine, og mindre fleksibilitet, da ledningen vil være til gene.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis du i forvejen har maskiner der kører på batterier, hækkeklipper, græstrimmer skruemaskine mm. Og du kan finde en sav der bruger samme batteri, så kunne det være en mulighed, men ellers ville jeg foretrække en med ledning, til almindeligt hobbyarbejde holder den nemt 20 år eller mere, hvor batterierne ofte er døde efter et par år, og de er som regel så dyre at det ikke betaler sig at købe nye.
Jeg har rundsave, både med ledning og med batteri.
Den med ledning, bruger jeg til større opgaver.
Den med batteri, afløser nærmest min fuksvans. 
I mine øjne er det komplet gak at betale ekstra for en batterisav, der er svagere/dårligere end en med snor, med mindre man arbejder på farten, hvor stikkontakter ikke er tilgængelige.

Hellere leje end at bo på gaden.
Jeg ville gå efter en sav med skinne. Selv en billig Scheppch skulle være rimelig god. Men ellers en brugt Festool. Der har jeg, det er lækkert.
Min akku rundsav bruger jeg mest til at save brædder over med osv. Det er en Ryobi, og med et 5 Ah batteri kan den godt flække et 3 meter spærtræ på langs, med lidt tålmodighed. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis