korrespondance afbryder

Hej
jeg er ny her i forum og har brug for lidt hjælp.
Vi fik for ca 8 år siden monteret en skydelysdæmper i vores køkken i en korrespondance indstallation
nu er lysdæmper stået af og jeg vil godt tilbage til det gammle.
ved lysdæmper ser det rigtigt nok ud med kabler brun-sort-grå men ved den anden afbryder der blev lavet fjederpåvirket er der kun brun og grå ?  mangler der ikke en ?? se billede det er det øverste modul  der er ingen kabler med slutmuffer på.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ligger der en sort ledning i dåsen på første billede, som ikke er forbundet til noget?
(Hov, undskyld, det har du allerede skrevet, der ikke gør). Men det burde der.

Man kan ikke lave korrespondance med 2 ledninger. Så skal der have siddet et kip-relæ et sted.
Blev der lavet andre ændringer for 8 år siden? Blev afbryderen nederst på billede 1 f.eks. udskiftet til kroneafbryder eller korrespondance (kan ikke helt se hvad det er på billedet)
nej jeg mener ikke der blev lavet andet og elektrikker var vist heller ikke oppe og rode i loftudtag mener dog han stod længe og rodet med det for så pludselig at sige nååå.
det modul under er dobbelt afbryder til 2 andre lampeudtag i køkken vi har 3 ialt
ja det er 3 modul med stikkontakt nederst og brun ledning går derned
jeg tror at jens høj glemmer (ellers så misforstår jeg) at lysdæmperen har indbygget kiprelø så i den anden afbryder hvor der kun er 2 ledninger så er den ene fase og den anden er pulsgiver til lysdæmperen, og ganske korrekt så skal der sættes en fjerder bag vippetangenten i denne, og dermed virker begge som korrespondence

lyder rigtigt men hvordan får jeg det lavet tilbage
mfrost skrev den 20-11-2020 17:18:37

jeg tror at jens høj glemmer (ellers så misforstår jeg) at lysdæmperen har indbygget kiprelø så i den anden afbryder hvor der kun er 2 ledninger så er den ene fase og den anden er pulsgiver til lysdæmperen, og ganske korrekt så skal der sættes en fjerder bag vippetangenten i denne, og dermed virker begge som korrespondence

Som jeg forstår spørgsmålet, har der oprindeligt været en almindelig korrespondanceafbryder begge steder. Dette er så erstattet med lysdæmper med pulsgiver. Og nu vil man så tilbage til almindelige korrespondanceafbrydere.

andreas 66 skrev den 20-11-2020 17:27:04

lyder rigtigt men hvordan får jeg det lavet tilbage

Træk en ekstra ledning eller monter et kiprelæ, eller lav det det trådløst.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis