Så blev en 307 HDI Chip-tunet!!! YES....

biggrin Ja det er så mit ansigt efter jeg har fået et tuningsboks hjem fra FGA-Motorsport. Tænk engang: De er så sikre på, at de ikke får boksen sendt tilbage, at de sender den til mig på prøve i 14 dage. Hvis jeg så efter de 14 dage ikke skulle være tilfreds, jamen så beder de mig blot sende det hele retur! Men den bliver betalt på mandag! For kære GDS´ere det virker! Jeg søgte mange steder på nettet, fandt en som viste resultater efter en tuning samt skemaer fra en tur på rullefeltet. Og jo, papir er taknemligt men jeg sendt altså bud efter en. Montereinge var nem! Lige bag køleren ved siden af oliefilteret sidder der et stik, dette skulle blot adskilles og tuningsboksen monteres mellem de to stik. Selve boksen er så monteret lige som i et T-stykke, så der er en ca 35-40 cm lange ledning på den (Pakket ind i et eller andet matriale så den kan tåle varme. Inden monteringen læste jeg i brugsanvisningen, at den kunne justeres i tre trin. Den er leveret i det midterste, men jeg skruede den op på max! Så var spændingen da jeg startede: Intet unormalt. Bakkede ud på vejen, 1 gear i og forsigtigt hen af vejen. Så ved ca 2000 rpm begynte jeg så småt at overveje at skifte til 2 gear. Det nåede jeg bare ikke, for bilen sprang frem og jeg var mildest talt meget overrasket :shock: :mrgreen: . Forsigtigt kørte jeg til hovedvejen (De 1½ km blev køret med bilen under 2000rpm). Stoppede op, åbnede motorhjelmen for lige at "snuse" om der var noget som enten skulle lugte varmt eller brænt, men intet unormalt. Den fik derefte noget pedal, og mon ikke lige jeg blev og er begrejstret!!! I omdrigningerne mellem 2000 - 5000 rykker den som en benzinbil med omkring 150-160 hk mindst! Og selv på motorvejen med 130 i timen rykker den så det kan mærkes. På toppen kørte den før 170 nu sniger den sig lige op på 190 km/t! Min kone prøvede bilen, og hun er fuldstændigt vild! Jeg kører dagligt til og fra arbejde ca. 130 km. I bilen er der en computer som fortæller hvad forbruget er. Før tuningen brugte jeg på 100 km mellem 6,8 og 7,1 L brændstof. Nu bruger den mellem 5,1 og 5,8!!! Jeg er meget imponeret. Bilen kører bedre, den ligesom glider bedre. Da jeg skulle forklare det til en kollega som og så kører turbodielsel, var det mest rammende jeg kunne sige nok, at det er lige som om at der er blevet fjernet en eller anden form for "plombe" eller begrænser i bilen.. Jeg er overbevidst! Skriv endelig hvis I ønsker at vide andet!

P.S. Den er købt hos WWW.bokstuning.dk Tlf. 4084 6627 8)

M.v.h.
En 307 HDI St.car (GTI) 8)

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Farten dræber.
Jeg har selv kørt stærk, men har sku set for mange døde og lemlæstet i trafikken, hvilket du helt sikkert også har.
Efter at have stiftet familie er jeg blevet fornuftigere, og er nu også begyndt at holde de 50.
Jeg ved det er kedelig, men tænk på dine 2 piger, og hvad med din kone,
eller hvad med kørekortet i dit tilfælde som Falckmand.
Er det risikoen vær.

Med venlig hilsen

Søren
Ja du har ret FARTEN DRÆBER!! Men topfarten blev målt en nat mellem kl. 02 - 03 og der var ingen andre end undertegnede på vejen. Jeg betegner under ingen omstændigheder mig selv som en fart-idiot. Og hvis jeg var det så havde jeg ikke købe en Diesel. Men min tuning af bilen går nettop ud på, at den faktisk er blevet mere sikker! Hvordan vil du nok mene: Men jo hurtigere jeg kan få overståen eks. en overhalning jo sikre. Desuden er det jo ikke sådan, at jeg ligger og kører "ræs" for min bil er ingen racerbil sevl om den måske nu har 115 - 125 hk. Men den blev faktisk tunet for brændstorøkonomiens og momentets (Nm) skyld! Og nej, jeg kører heller aldrig med mine tre (Incl. konen) tøser uden de alle er spændt fast i bilen: SAFTY FIRST! Men jeg forstår godt hvad du mener. Og igen, jo, jeg er nok en "dreng" efter lidt spænding en gang i mellem, men igen, hvem er ikke det?
P.S. En Falckmand kan og er jo mange ting i dag: Redder, vagt, montør.
osv. Det er jo et stort firma :wink:

M.v.h.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
Hej Falckmand

Tillykke med resultatet, hvad koster hele herligheden?, hvad med øget sild, er det et problem?
Har selv en bil magen til og fornemmer den noget sløv, det undrer mig bare at brændstof økonomien også er blevet bedre, hvordan forklares det?

mvh Anders
Att: Anders Kruse.

Prisen jeg skal betale på posthuset i morgen er 3500,- og det er meget billigt. Jeg tror nok jeg fik den med 500 kr rabat fordi jeg havde en hel del kommunikation med sælgeren. Det er i øvrigt vigtigt for det fremtidige resultat om din bil har en BOSCH eller SIEMENS motorstyring. Bilen får ikke de samme ydelser hverken økonomisk eller fart mæssigt hvis den ikke er fra BOSCH. Det kan du hurtigt tjekke veg at tage skjoldet af ved at dreje de fire sorte knapper en kvart omgang og så hive dem op. På "stangen" som løber langs med topstykket står det med store bokstaver på et klistermrk. Jeg har ringet til mange vedr. priser, og de fleste skulle have mellem 6500 - 8000 for at udskifte chippen og så "køre den ind". Men det kræver at de åbner motorstyrringboksen = Farvel garenti!! Hvorimod de bokse som jeg har syntes var interessante lå i et prisleje mellem : 3895 - 6500. Rent kraft mæssigt siger alle, at man kan "hive" mere ud af motoren hvis bilen blev chippet. Faktisk har jeg læst om en der både har fået sin 307´er chippet og købt en chipboks til montering direkte på dysserne. Han bil var en 110 hk HDI og den endte med at levere 167 hk!!!!!! :shock:

M.v.h.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis