Ja det er så mit ansigt efter jeg har fået et tuningsboks hjem fra FGA-Motorsport. Tænk engang: De er så sikre på, at de ikke får boksen sendt tilbage, at de sender den til mig på prøve i 14 dage. Hvis jeg så efter de 14 dage ikke skulle være tilfreds, jamen så beder de mig blot sende det hele retur! Men den bliver betalt på mandag! For kære GDS´ere det virker! Jeg søgte mange steder på nettet, fandt en som viste resultater efter en tuning samt skemaer fra en tur på rullefeltet. Og jo, papir er taknemligt men jeg sendt altså bud efter en. Montereinge var nem! Lige bag køleren ved siden af oliefilteret sidder der et stik, dette skulle blot adskilles og tuningsboksen monteres mellem de to stik. Selve boksen er så monteret lige som i et T-stykke, så der er en ca 35-40 cm lange ledning på den (Pakket ind i et eller andet matriale så den kan tåle varme. Inden monteringen læste jeg i brugsanvisningen, at den kunne justeres i tre trin. Den er leveret i det midterste, men jeg skruede den op på max! Så var spændingen da jeg startede: Intet unormalt. Bakkede ud på vejen, 1 gear i og forsigtigt hen af vejen. Så ved ca 2000 rpm begynte jeg så småt at overveje at skifte til 2 gear. Det nåede jeg bare ikke, for bilen sprang frem og jeg var mildest talt meget overrasket :shock: :mrgreen: . Forsigtigt kørte jeg til hovedvejen (De 1½ km blev køret med bilen under 2000rpm). Stoppede op, åbnede motorhjelmen for lige at "snuse" om der var noget som enten skulle lugte varmt eller brænt, men intet unormalt. Den fik derefte noget pedal, og mon ikke lige jeg blev og er begrejstret!!! I omdrigningerne mellem 2000 - 5000 rykker den som en benzinbil med omkring 150-160 hk mindst! Og selv på motorvejen med 130 i timen rykker den så det kan mærkes. På toppen kørte den før 170 nu sniger den sig lige op på 190 km/t! Min kone prøvede bilen, og hun er fuldstændigt vild! Jeg kører dagligt til og fra arbejde ca. 130 km. I bilen er der en computer som fortæller hvad forbruget er. Før tuningen brugte jeg på 100 km mellem 6,8 og 7,1 L brændstof. Nu bruger den mellem 5,1 og 5,8!!! Jeg er meget imponeret. Bilen kører bedre, den ligesom glider bedre. Da jeg skulle forklare det til en kollega som og så kører turbodielsel, var det mest rammende jeg kunne sige nok, at det er lige som om at der er blevet fjernet en eller anden form for "plombe" eller begrænser i bilen.. Jeg er overbevidst! Skriv endelig hvis I ønsker at vide andet!
P.S. Den er købt hos
WWW.bokstuning.dk Tlf. 4084 6627 8)
M.v.h.
En 307 HDI St.car (GTI) 8)