Fra carport til garage. Fundament/gulvstøbning

Hej LDS'ere

Jeg har en carport udført i træ med 100x100 stolper sat i jorden. Den er lukket i den ene ende og på den ene langside.
Planen er at lukke den helt, isolere vægge og loft, samt sætte port i.
Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg griber det med fundament og gulv an. Jeg har ikke tænkt mig at isolere gulvet, da den ikke skal være konstant opvarmet.
Skal jeg grave en rende mellem stolperne der holder konstruktionen og støbe et fundament, med leca blokke oven på? eller kan det gøres nemmere/smartere/undlades, da det er stolperne der bærer konstruktionen og træbelægningen? Jeg skal jo også sørge for at der er "tæt" mellem bunden af træbeklædningen til jorden.

Det er meningen jeg vil støbe gulv i garagen?

Håber i kan gøre mig klogere :)

Mvh. Michael

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil støbe gulv, men ikke isolere Det? Hvad skal holdes frostfrit? Hvis du ikke har carporten forberedt med vindpap og beklædning helt ned, er isolering omsonst.

 

Hej Uldal

Korrekt, jeg vil gerne støbe gulv for at have en plan flade, men har ikke tænkt mig at isolere under gulvet, da der kun skal varmes op i kortere perioder hvor jeg skal opholde mig i garagen. 
Der vil blive monterer vindpap og beklædning helt ned.
Det er jeg er i tvivl om er om det er nødvendigt at støbe et fundamant, for at få tætnet ordentlig ved jorden og mht. at støbe gulv efterfølgende. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det kan du sagtens, men det bliver jo ikke en helt optimal løsning, jeg har lavet noget lignende, og det virker.
Det som egentlig skulle have være en midlertidig løsning i 1996, står her stadig, og har fungeret upåklageligt.
Eneste forskel min står på stoppesko..
Jeg gravede en rende mellem stolperne ca 20 cm under færdig gulvhøjde, fylde op med beton, lavede en simpel forskalling af brædder, så den blev pæn lige sokkel, og 5 cm under gulvhøjde, oven på soklen satte jeg en 10x19x49 lecablok.
Så den sidder mellem inder og yder-beklædning, men en luftspalte op til det tværgående tømmer, (fyldt med isolering)
Så er der plads til at det hele kan arbejde, hvis frosten hæver gulvet.
Da det jo skulle have været midlertidig, lavede jeg kun gulvet ca 7 cm tyk, og uden armering, der er kommen et par revner, men ikke noget der genere mig, jeg har malet gulvet, så er revnerne stort set dækket.
( har 10-15 cm sandpude under gulvet)

ca sådan her set fra enden.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Je_ns

Tak for svaret.
Hvilken del af det mener du der ikke er optimal?

Det lyder bestemt som en måde at gribe det an på.
Min plan er min. 10 cm betongulv med armering.

Mvh. Michael 
Det er ikke helt optimalt, at randfundamentet ikke er nede i frostfrit.
Men det har jo fungeret for mig i 24 år, uden at randfundamentet er nede i frostfri..  

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også